fallback

Финално: Volkswagen отнесе конкурентите си в Европа

България е сред петте пазара с най-голям ръст за 2021, сочат данните на АСЕА

Volkswagen си остава най-продаваната марка автомобили на Стария континент и през 2021, при това с увеличен аванс пред втория и третия, показват обобщените годишни данни за леките коли на браншовата организация АСЕА. През миналата година са регистрирани общо 11 775 885 нови автомобила в Европейския съюз, Великобритания и страните от ЕАСТ (Исландия, Лихтенщайн, Норвегия и Швейцария). Това е с 1.5% по-малко, отколкото през 2020 - резултат най-вече на прекъсванията в производството заради недостига на микрочипове. Пазарът е много далеч от пика си през 2017 година, когато новите регистрации бяха над 15.6 милиона.

Данните на АСЕА не посочват продажбите на Suzuki и Tesla, които не са членове на асоциацията. По данни на JATO за периода януари-ноември 2021 продажбите на Tesla в Европа са около 130 000, тези на Suzuki - 176 000       Българският пазар е сред най-добре представящите се в ЕС, с 9.7% ръст на годишна база (24 537 автомобила). По-висок ръст отчитат само Хърватия, Естония, Гърция и Ейре. На другия полюс, с двуцифрени спадове, са пазарите в Белгия, Германия и Литва.

В галерията по-долу можете да видите кои са 20-те най-продавани марки на континента. За по-ясна представа сме припомнили и резултатите им през 2017, която бе най-силната в историята за европейския пазар. Само едно уточнение: данните на АСЕА се отнасят само до членове на браншовата организация, и затова липсват резултатите за Suzuki и Tesla. Те обаче са включени в общия брой регистрации.         Най-продаваните марки в Европа през 2021 (ГАЛЕРИЯ):

 

 

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    У нас като махнеш от тези 24000 (32000 пиково) служебни автопаркове, лекотоварни, и реекспорт, я останаха 7-8000 лични я не. Българина го е страх много от новите коли. Познавам доста хора с прилични доходи, които могат да си позволят прилична нова кола, а не някое Сандеро, но предпочитат да купуват нов внос който им излиза златен.
  • #16
    Колега , хапчетата ( преди 2 години )
    белгия и холандия не а големи държави , а ти ги изкара че изкупуват производството на Голф!? излиза че всяка година подменят по 30-40 хил полицейски автомобила!?
  • #15
    до 18 ( преди 2 години )
    Числата за реекспорта също ги има в статистиката на МВР. Не повече от 10%
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    никой нищо не хвали, но ръстът си е ръст. Това означава, че дилърите са имали достатъчни количества и че клиентите са имали достатъчно увереност да правят разходи. Колко голям е българският пазар и защо е така, е отделен въпрос
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    При близо 12 милиона продажби да хвалите че нашия пазар бил с най-голям ръст с 24 хиляди продажби е малко смехотворно.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    В БГ голяма част от ръста е защото всичко на склад и предварително заявени квоти са отишли много бързо за реекспорт за Европа, където търсенето е голямо, но количествата недостатъчни.
  • #11
    До 16 ( преди 2 години )
    Лекарствата си забравил пак :)
  • #10
    11 ( преди 2 години )
    Е как какви заплахи повече от половината продажби на Гоуф в Европа са на полицейските служби колите на полицията в Белгия Холандия и тн са Гоуфф купени с подкупи и натиск както Сименс си продават влаковете стара немска стратегия.Мбого малка част са на частни клиенти от продажбите на Гоуфо
  • #9
    до номер 11 ( преди 2 години )
    Какви фирми, какви заплахи?! В класа на Golf няма по-добър автомобил за тази цена. Да, Мерцедес, БМВ и Ауди залагат на малко по-качествени материали в интериора, но там вече цената скача доста, а целавата група на Golf е точно масовия европеец. Ако човек ще дава пари за Mercedes, то ще си вземе от C class нагоре.
  • #8
    до 13 ( преди 2 години )
    Ти гъркоман ли си или някакво друго безмозъчно същество? За да разбереш колко ти е празна кра-туната погледни от кога съществува Гърция, а после погледни от кога я има държавата България и ела пак да си говорим!
fallback
Последни