fallback

И Toyota показа хибрида си за Световния рали шампионат

GR Yaris Rally1 е с агресивен дизайн и над 500 к. с. мощност

Нова ера за Световния рали шампионат започва тази година, след като Hyundai, M-Sport Ford и Toyota представиха изцяло новите хибридни състезателни машини от клас Rally1. Отборите ни държаха в напрежение до последно, като представиха болидите си едва няколко дни преди старта на WRC с рали "Монте Карло". Последни това сториха от Toyota, които обявиха и екипажите си за предстоящия сезон.

Toyota GR Yaris Rally1 изглежда като доста "напомпана" версия на серийния GR Yaris, но двете машини всъщност нямат толкова общо. Състезателната машина, въпреки че запазва тривратия силует на уличната версия, е конструирана на тръбна рама, като е с изключително агресивен боди кит, включващ раздути колесни арки, издължени брони, масивен заден спойлер и (дебютно) странични въздухозаборници.

Плъг-ин хибридната задвижваща система се състои от 1,6-литров бензинов турбомотор, който е развитие на агрегата от WRC 2021, работещ заедно с електрически мотор - генератор, произвеждащ допълнителни 136 к.с. (100 kW) мощност и батерия с капацитет 3,9 kWh. От Toyota заявяват, че системната мощност надхвърля 500 конски сили, а тягата се разпределя към четирите колела.

Извън електрификацията, новите регулации за WRC отбелязват завръщането на механичните скоростни кутии и премахването на активния централен диференциал, като този начин правят пилотирането по-предизвикателно за състезателите. Всичките автомобили от клас Rally1 ще се движат с гориво, добито по възобновяем начин, а батериите ще се зареждат както от регенеративно спиране, така и от външен източник, по време на сервизния парк между етапите.

Сред пилотите на Toyota за новия сезон ще видим 8-кратният световен шампион Себастиан Ожие с новия си ко-пилот Бенжамин Велитас. Ожие, обаче, няма да изкара целия сезон, а само някои от ралитата. Така водещото дуо на японския тим ще е Елфин Евънс и Скот Мартин, които завършиха втори миналата година, плюс Кале Рованпера и Йоне Халтуне. Третият екипаж ще е Такамото Катсута - Аарън Джонстън, като идеята е на всеки старт да има по 4 автомобила.

Повече снимки на Toyota GR Yaris Rally1 вижте в галерията:

fallback
  • #3
    Toto Rino ( преди 2 години )
    Тъжно
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Хибрид може и да е,но не и плъгин!Явно драскачите и представа си нямат за какво става въпрос.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Голям смях, щели да зареждат батерията между етапите , при полужение че още в първите 500 метра ще са я издуфали
fallback
Последни