Fiat планира мащабна офанзива с "достъпна електрификация", като планът трябва да се реализира през следващите 5 години. Акцията вече започна с лансирането на изцяло електрическото ново поколение на 500, което ще се разрасне откъм модели. Извън това, италианците подготвят гама практични автомобили, които ще са базирани на представената през 2019 година концепция Centoventi .
Шефът на компанията Оливие Франсоа наскоро разкри пред изданието Auto Express, че тази стратегия ще промени погледа върху гамата на Fiat. Сега, 500 ще стане ориентиран към стила продукт на марката, докато задаващите се модели на базата на Centoventi ще зарежат атрактивния дизайн в името на практичността.
Новите базови модели на Fiat ще са на сравнително достъпна цена, като фокусът ще бъде върху оптимизацията на продуктовите разходи. Очаква се новата гама да има същият непретенциозен и корав вид като на оригиналната Panda от 80-те години на миналия век. Става ясно, че извън модела, който ще бъде третиран като наследник на Panda, ще има и негова SUV версия, плюс още деривати.
На директния въпрос дали гамата на Fiat ще има два основни стълба - базирани на 500 модели и такива, доразвити от Centoventi, Франсоа отговаря категорично: "точно така, познахте". Мениджърът не потвърждава за някое от имената на бъдещите модели, но загатва, че по-големите машини, вдъхновени от Panda ще носят класически имена на марката.
Босът на компанията разкрива процеса за наименованието на базовия модел, вдъхновен от Centoventi, чрез следното изказване: "Това, което е сигурно е, че имам възможността да помисля върху ново име или да заема нещо познато от миналото. По-склонен съм да се фокусираме върху втория вариант, тъй като имаме знакови имена, които имат много щастливи и лоялни собственици".
"Ако лансираме ново супермини от В-сегмента, дали то ще е новото Punto? Или ще е някаква супер Panda? Не знам, ще разберем. Това, което е много важно, не само за нас, но и за клиентите, да може моделът - дори без емблема или име, да бъде незабавно разпознат като Fiat".
Градското супермини ще бъде квадратита кола, с кораво излъчване, и ще бъде най-близкото нещо, което Fiat ще представи след настоящата Panda. След това ще има поне един, по-вероятно дори два, малко по-големи модела, които ще използват същата СМР архитектура като новите "братовчеди" Peugeot 208 и 308.
Така нареченото Punto може да бъде както градската кола, така и евентуален Panda SUV (на рендер изображението, дело на Auto Express), която да е версия с повишен клирънс на оригиналния прототип Centoventi. Модел, близък до серийния би трябвало да видим още тази година.