fallback

BMW работи върху по-чисти двигатели с вътрешно горене

Новото поколение бензинови и дизелови мотори ще бъде напълно различно от сегашното

С представянето на продукти като електрическия кросоувър BMW iX, баварският производител, подобно на големите си конкуренти, постепенно се придвижва към изцяло електрически гама. Преди това обаче компанията ще трябва да направи настроящите си двигатели с вътрешно горене по-чисти от екологична гледна точка, за да могат да отговарят на стандартните за емисии.

Според шефа на отдела за разработки Франк Вебер, компанията му ще продължи да разчита на двигатели с вътрешно горене поне още няколко години. Той потвърди, че в BMW нямат намерение да се отказват от нито един клас задвижващи агрегати, което означава, че марката ще продължи да предлага 4-, 6-цилиндрови и V8 мотори.

Целта през баварски производител е новите двигателите да отговарят на бъдещия екологичен стандарт Евро-7, като намалят значително емисиите на CO2. Това ще бъде постигнато по различен начин от използваните досега. Запитан дали това ще бъде просто „основен ремонт“ на досега съществуващите агрегати или разработка на напълно ново семейство двигатели с вътрешно горене, Вебер беше категоричен: „Новата ни гама няма да има почти нищо подобно със сегашната“.

Техническият шеф на BMW отказа да разкрие други подробности, но посочи, че най-важното за BMW е намирането на баланс между намаляване на вредните емисии и задоволяване на нуждите на клиента от висока производителност на неговия автомобил.

„Новото поколение наши двигателя няма за цел само да удовлетвори изискванията на Европейската комисия за емисиите. Някои глобални пазари все още не са готови да възприемат електромобилите заради липсата на необходимата инфраструктурата и ние трябва да реагираме на нуждите на потребителите от тези региони“, добавя Вебер.

Снимки: BMW

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако искат да ги направят по-екологични може да пробват да оправят хилядите места от където им тече масло. То не са капаци на клапаните, уплътнения на колянов вал, гарнитура на главата, гарнитура на картера, вакуум помпи... А, и ако може да спрат да ползват верижки за тоалетни казанчета за ангренажна верига.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    7ми, на колко турбинирани коли се слага газ. И какъв е % на турбинираните, които не са с директно впръскване? Турбиниран бензин=на малък обем=директно впръскване, за да се гони дизела като разход, поне в общия случай.
  • #6
    до 5 ( преди 2 години )
    До голяма степен си прав, но има едно НО. При атмосферен и не много мощен двигател на пропан бутан (като газокарите) имаш само СО2 и вода, което при добро проветряване е супер. Но при колите с турбо имаш и азотни емисии. Същото така имаш висок СО2 за мощността си, а ако добавим и СО2 емисиите на производството (близки до тези на бензина) вече е доста зле картинката. По-добре е метан-а (макар че и той си има недостатъци).
  • #5
    Контейнер ( преди 2 години )
    До коментар #3 , пука им на хората които обичат да карат, не за фирмата, а за колите които правят. Карай си пластмасовия ВАГ с баланс на контейнер за смет и тракащ, лагав двигател. Писна ми да пишете глупости за БМВ. Немате ли си интереси бе ***, та се бъркате в на другите. ""На кой му пука за тая формичка"
  • #4
    LPG ( преди 2 години )
    На газ е най-чисто. Затова единствените МПС-та, разрешени в полузатворени складове с хора, са газокарите. При напълно затворените вече само ел.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Пак крадат от Рено.
  • #2
    смех ( преди 2 години )
    На кой му пука за тая умираща фирмичка разчитат на ролс и гейските минита за продажби
  • #1
    Боб ( преди 2 години )
    Значи,дяигатели на LPG
fallback
Последни