Дойде моментът, в който Hyundai Ioniq 5 трябваше да премине „Лосовия тест“, който се провежда от испанското издание km77. И корейският модел с изцяло електрическо задвижване се справи далеч по-добро от очакваното.
В случая машината е със задно задвижване, като разчита на електромотор с 214 к.с. За теста тя е качена на 19-цолови джанти, но се предлага и с 20-цолови. Гумите са Michelin Primacy 4 в размер 235/55, като това не винаги помага да успех в изпитанието. Нещата зависят още от влажността, температурата на асфалта и настройките на окачването.
Корейският електромобил успя да извърши маневрата със 80 км/ч, което е по-добро постижение от това на неговото „братче“ Kia EV6, което беше тествано в началото на миналия декември и се справи при скорост от 78 км/ч. И двата резултата са по-добри от този на много по-скъпото и по-богато оборудвано Porsche Taycan Cross Turismo.
Организаторите на теста посочват, че Ioniq 5 се справя много добре с изпитанието за стабилност, но за целта се изисква специална настройка на системата за рекуперативно спиране. Тя трябва да бъде на трета от общо четири степени, като успява забави скоростта и прави колата много по-лесна за управление.
Снимка и видео: Km77