fallback

Как "правилните" кабели могат да ви спестят излишен ремонт на стартера

Подаването на ток от друг автомобил изглежда елементарно, но крие много опасности

Много собственици на автомобили са запознати с явлението "даване на ток" през зимата. То върши идеална работа, но е важно с какви кабели се подава ток от другата кола.

Дълго време не сте си карали колата и в един момент се налага пътуване, но... акумулаторът е "паднал". Както обикновено, след като изчакате контролните лампи на таблото да изгаснат, а горивната помпа изпомпа бензин към инжекторите, завъртате ключа и... вместо обичайното бръмчене на стартера се чува само тихо щракване на релето изпод капака. 

Първата мисъл - стартерът е развален. Някои дори не се замислят за батерията, особено ако е по-нова - не може толкова рязко да "умре"! Но за всеки случай решавате да пробвате с подаване на ток. Викате съседа, той вади кабели от неговата кола към вашата (лъскави, хубави), пробвате да запалите и... отново тишина! Вече няма никакво съмнение - стартерът е заминал.

Няколко часа по-късно - обаждане от сервиза: „Не сме ремонтирали вашия стартер. Колата ви стартира нормално, просто батерията не е в ред “- произнася присъдата експертът. И тогава става ясно следното - не сте използвали "правилните" проводници!

Оказва се, че много от кабелите, които се продават в търговската мрежа имат твърде тънък меден проводник под твърдата дебела изолация. Вътрешното съпротивление на този проводник е такова, че не е в състояние да предаде достатъчен ток за стартиране на двигателя в случай, че батерията е доста изтощена.

За да не ви се случва това, трябва да закупите кабели, проводниците на които да са медни и с напречно сечение най-малко 10 мм. "Крокодилите" трябва да са яко захванати за въпросните проводници. В противен случай вашите лъскави кабели могат да се окажат безполезни, а и да платите в сервиз за несъществуващ ремонт на стартера.

fallback
  • #6
    Фантом ( преди 2 години )
    За тебе работа нямали само мишльотини пишеш то да взема да пиша на всички авто производители да им покажа кви ки пишиеш сигорно в затвора ще тикнат
  • #5
    Аз ( преди 2 години )
    Добре е да знаем, че трябва двата акумулатора да са закачени на работещ мотор поне 10Тина минути преди да опитаме да палим колата със слабия акумулатор. Така дори и с тънки и ефтини кабели ще успеем да позаредим слабия акумулатор.
  • #4
    онЗи ( преди 2 години )
    да ама, който не знае, какво да купи гледа цената и после се мъчи
  • #3
    до #2 ( преди 2 години )
    Абе хората ти казват с диаметър 10 мм, ти обясняваш че трябва да са 25 кв.мм.
  • #2
    И не е лошо ( преди 2 години )
    да са поне 25 мм2 !
  • #1
    Ония ( преди 2 години )
    Това го гледах на Пампорово, докато бях на почивка как се мъчат ,когато слязох и им казах че кабелите им не стават ,ми аз сега ги купих чисто нови. Оставих ги да се помъчат 20 минути на -5 задето се мислеха за много умни, че не разбирам,и извадих кабелите и дадох ток на 5 коли за 5 минути.
fallback
Последни