IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нови възможности за старите фарове

LED крушки успешно заменят халогенните

Трима от четирима български шофьори се сблъскват с проблема с недостатъчното осветление. Този въпрос е особено актуален през зимата, когато не само здрач, но и мръсотия значително намаляват потенциала на всеки фар. Как да разрешите този проблем, ви разказваме сега.


LED крушки


Навън е зима, което означава, че две трети от деня е тъмно. Изпод колелата мръсотията традиционно попада върху фаровете, а пътният реагент е като черешката на тортата. В резултат на това дори ултрамодерната оптика започва да не свети добре. А какво да кажем за "обикновените фарове", с които са оборудвани болшинството автомобили у нас.

Преди няколко години шофьорите започнаха да поставят китайски ксенон, а сега масово се полира замъглената пластмаса. Правят се и опити да се боядисват ръждясали рефлектори с огледална боя и много други подобни методи. Осветлението се подобрява, но незначително и за много кратко време.


LED крушки


Технологиите обаче не стоят на място и се появиха т.нар. LED крушки, предназначени да заменят обикновените. Основното преимущество на тези лампи е не само повишена производителност с по-малка консумация и дълъг експлоатационен живот (в сравнение с халогенните крушки), но и класическата основа. Ето защо такива крушки се наричат ​​ретрофит, съчетаващи новите технологии в обичайния формат на използване на крушки при по-старите автомобили.

Тоест сега, за да инсталирате диодна светлина в автомобилната електрическа система, не е необходимо да правите нищо - крушките идват накрайници, които е предвидил и производителя на автомобила. 


LED крушки


Струва си да се отбележи, че пазарът е пълен с LED крушки, произведени в Китай, които са доста различни от крушките, произведени под контрола на големите световни производители на автомобилни осветителни тела. Основната разлика е, че повечето от тези "китайчета", имащи по-маломощни светодиоди в своя дизайн, не подобряват светлината на фара, а само заслепяват насрещните шофьори.

Марковите LED крушки имат възможност за регулиране на светлинния лъч. Единственият недостатък на LED светлините е, че те са с бял цвят с цветна температура от 5000K или повече, което не е достатъчно ефективно по време на силен снеговалеж или мъгла, където лампите с традиционна жълта светлина от 3000-3200K ще работят по-добре. Но във всички останали случаи, определено осветяват пътя по-добре.

0 от 500
  • #3
    44 rate up comment 0 rate down comment
    Недостатко ( преди 2 години )
    Недостатъкът е, че ми вадите очите. Като ме заслепите - просто карам на дълги срещу вас. На вашите китайски ледове дълги и къси светят и без това еднакво. Оня ден един такъв ледаджия даже ми натиска клаксон. Защо? Неговите дълги и къси по нищо не се различават и ме заслепяват еднакво. Дано се усети някой ден.
  • #2
    57 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В белите страни не можеш да минеш технически преглед с такива ЛЕД крушки. За съжеление тук не е така всеки си слага кой каквото му харесва - китайски ксенон , китайски LED крушки. Вечер като се наложи да се пътува едвам се разминавам с такива "Ъпгрейднати" коли. Супер много заслепяват. Рефлекторният фар е проектиран за халогенна крушка, а не за кеснон или LED.
  • #1
    3 rate up comment 9 rate down comment
    лампи ( преди 2 години )
    ами проблема с лошото осветяване не цвета ами до колко отговарят написаните лумени , повечето ксенонови крушки са в диапазона 4000-6000k и се вижда добре с изправни фарове и правилно регулираниза старите фарове няма по-добро решение от възтановяване на покритието и LED/ксенонова система според типа на фара