Трима от четирима български шофьори се сблъскват с проблема с недостатъчното осветление. Този въпрос е особено актуален през зимата, когато не само здрач, но и мръсотия значително намаляват потенциала на всеки фар. Как да разрешите този проблем, ви разказваме сега.
Навън е зима, което означава, че две трети от деня е тъмно. Изпод колелата мръсотията традиционно попада върху фаровете, а пътният реагент е като черешката на тортата. В резултат на това дори ултрамодерната оптика започва да не свети добре. А какво да кажем за "обикновените фарове", с които са оборудвани болшинството автомобили у нас.
Преди няколко години шофьорите започнаха да поставят китайски ксенон, а сега масово се полира замъглената пластмаса. Правят се и опити да се боядисват ръждясали рефлектори с огледална боя и много други подобни методи. Осветлението се подобрява, но незначително и за много кратко време.
Технологиите обаче не стоят на място и се появиха т.нар. LED крушки, предназначени да заменят обикновените. Основното преимущество на тези лампи е не само повишена производителност с по-малка консумация и дълъг експлоатационен живот (в сравнение с халогенните крушки), но и класическата основа. Ето защо такива крушки се наричат ретрофит, съчетаващи новите технологии в обичайния формат на използване на крушки при по-старите автомобили.
Тоест сега, за да инсталирате диодна светлина в автомобилната електрическа система, не е необходимо да правите нищо - крушките идват накрайници, които е предвидил и производителя на автомобила.
Струва си да се отбележи, че пазарът е пълен с LED крушки, произведени в Китай, които са доста различни от крушките, произведени под контрола на големите световни производители на автомобилни осветителни тела. Основната разлика е, че повечето от тези "китайчета", имащи по-маломощни светодиоди в своя дизайн, не подобряват светлината на фара, а само заслепяват насрещните шофьори.
Марковите LED крушки имат възможност за регулиране на светлинния лъч. Единственият недостатък на LED светлините е, че те са с бял цвят с цветна температура от 5000K или повече, което не е достатъчно ефективно по време на силен снеговалеж или мъгла, където лампите с традиционна жълта светлина от 3000-3200K ще работят по-добре. Но във всички останали случаи, определено осветяват пътя по-добре.