fallback

Кои системи в съвременния автомобил отказват при снеговалеж

Ако управлявате модерен автомобил, си струва да се научите как да го управлявате добре и без помощта на електроника

Когато вали сняг е красиво и празнично, но по-важното за шофьора е снегът да му създава много неприятности. Ограничената видимост и плъзгането на колелата по пътя са придружени и от "протест" на някои електронни системи, които са предназначени да помогнат за управлението.

Добрата новина е, че колата обикновено предупреждава, че определена система е деактивирана - без непременно да обяснява причината. Но когато има дебел или сняг (както и силен летен дъжд, между другото), водачът има всички основания да вижда съобщения на таблото.

Когато поради сняг или силен дъжд важни системи за безопасност са деактивирани, превозното средство ще предупреди водача. От техническа гледна точка тук няма нищо изненадващо: от една страна, завихрящият се във въздуха сняг създава препятствия, а от друга, той запушва или частично покрива един или друг сензор. И в двата случая електрониката не може да гарантира, че ще функционира безупречно.

Обикновено парктроник сензорите, както стандартни, така впоследствие, са първите, които се отказват при снеговалеж. Затова при лошо зимно време залагайте предимно на огледалата. Уязвими при снеговалеж са и външните камери – задна, предна, странична. Няма специални предупреждения за това, просто при включване на задна предавка вместо картина на екрана водачът вижда тъмносиви петна. Ако паркингът е наистина тесен, най-добре е да излезете и да избършете камерата с кърпа.

От сериозното оборудване, при снеговалеж, адаптивният круиз контрол най-често отказва да работи (при повечето автомобили той е обозначен като ACC). Снегът, летящ към автомобила по време на шофиране, пречи на радара, скрит в решетката на радиатора, да прецени правилно разстоянието и основният модул изключва тази система. Трябва да знаете, че повечето електронни системи за подпомагане на водача използват поне един късовълнов радар и една камера. Снеговалежът смущава и двете.

При някои модели ситуацията пред автомобила се следи изключително от камери, разположени под предното стъкло: това са автоматични спирачни системи, адаптивен круиз контрол, поддържане на лентата, четене на пътни знаци, предупреждение за обект отпред или за началото на неговото движение . По време на силен снеговалеж камерите не могат ясно да разграничат обектите, снегът на предното стъкло добавя още сложност и в резултат на това тези системи за сигурност също съобщават за временната си липса.

Ясно е, че и след края на снеговалежите върху заснежения асфалт системата за поддържане на лентата (няма значение дали е пасивна или активна) няма да работи - докато маркировката не се види на пътя. Системите за предупреждение за мъртви зони използват или камери, поставени в огледала, или радари, скрити в задната броня. Следователно, когато огледалата и броните са покрити със сняг, индикаторът за слепи зони няма да работи - или ще работи, но с фалшиви аларми.

Уместно е да се добави, че не само електронните системи, свързани с наблюдение на ситуацията на пътя, но и обичайните компоненти, свързани с „физическата“ видимост, могат да се повредят по време на снеговалеж. Ако температурата на въздуха е близка до нула, перата на чистачките често замръзват. За да могат чистачките да изпълняват своята функция, те трябва периодично да се почистват, а интензивното продухване на предното стъкло с струя въздух от „парното“ също помага за този проблем. Разбира се, ако стъклото има вградено електрическо отопление, то трябва да бъде включено - снегът, който пада върху стъклото, веднага ще се превърне във вода и няма да залепне за чистачките.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    До 11,тя работии дори да не върви,затова гори като факла дори спряла,това е втория продукт който пали безотказно като прочутите запалки Ронсон след танка от ВСВ Шърман.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    До 5 не съм много съгласен с твоето мнение за младите,като болшинството не стават,тези които ставатси ставатда управляват автомобил,а не да държат геврека и да го въртят неграмотно без правилна преценка,предвиждане на възможни оппасни ситуаций и поучаване от грешките си,кактои вслушване в съвети от експерти.А иначе най големи *** са американците,но те са си *** по рождение.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    До 4,старата школа сме така,новите са пълна скръб,а ако въведат полигон повечето няма да вземат книжка въобще,те и за това го махнаха.Сега ако можеш да тръгваш и спираш и да пракираш на селски празен мегдан и си пълноправен шофьор.За това и ще има много катастрофи.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    До 3,подценяват казваш законите на физиката,а аз ще бъда малко по-краен,те въобще не ги знаят за да ги подценяват,а управлението на превозно средство не е за неграмотници и невежи.
  • #8
    #44 ( преди 2 години )
    #1 Кел файда като има подгряване на сензорите а няма маркировка ???
  • #7
    Бай Хой ( преди 2 години )
    Аз не мога да карам назад без огледала. Едно време на ЗИЛа ни уеха така(то иначе и не може) така и свикнах. А ЗИЛа имаше серво, а газката не.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    7-ми, коя тчно руска кола из България е имала серво? Може би единични закупени от кореком, но из учебните центрове не бяха такива.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Абе стара , стара школо, даже руските коли от 80-те години имаха серво , та незнам ти кога си вади шофьорска книжка ;
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    4-ти, изпита го взехме само 2-*** тогава (газката нямаше серво дори), паркирах камиона от раз, но ми взе точка, защото не биах върнал волана и предна лява леко докосваше линията. И тунела с колци назаден само на огледала си беше предизвикателство. Не ряко ми е случва някоия кифла да ми връчи ключовете да паркирам "пи.и въшки" след като 10мин се бори, а другите няма как да минем. Но най се забавлявам на такива, които не могат да мушнат смрт там където бих спрял камион.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Когато карах шофьорският глокс за Ц категория на ГАЗ 151 такива системи нямаше единствената система която съществуваше тогава беше сервото. Камионът се паркираше на задна само със странични огледала и без никакви помощни средства в най-лошия случай можеше да си отвори шофьорската врата и да се гледа назад но на шофьорският изпит ми забраниха да го правим и само на огледала. Тогава имахме изпити на полигон а не както сега да няма такъв и Познайте Как се паркира на полигон голям камион с огледала.
fallback
Последни