Докато за масовите автомобилни производители 2021 ще се запомни с кризата за чипове, затрудненото производство и влошените резултати, за една компания от най-високия пазарен сегмент тя е била рекордна. Rolls-Royce Motor Cars е доставила 5586 автомобила през изминалата година, което е най-високият показател в цялата вече 117-годишна история на марката.
Главният изпълнителен директор на Rolls-Royce Motor Cars Торстен Мюлер-Йотвош обяви най-силния резултат в историята на компанията
Продажбите през 2021 са с 49% по-високи от тези през 2020, коментира главният изпълнителен директор Торстен Мюлер-Йотвош по време на ексклузивно представяне на резултатите пред 50 световни медии, сред които беше и Automedia.bg.
"В луксозния сегмент проблемът бе не да намерим купувачи за продуктите, а да произведем достатъчно продукти, за да отговорим на търсенето", коментира Мюлер-Йотвош. В момента за автомобил на Rolls-Royce клиентите чакат малко повече от година. Компанията е абсолютен лидер в ценовия сегмент над 250 000 евро. Рекордни продажби отчита и поделението й за употребявани автомобили.
Полевите изпитания на прототипа на електрическия Rolls-Royce Spectre вече започнаха. Колата ще измине над 2.5 милиона километра
Почти всички основни пазари на марката подобряват рекордите си, като особено впечатляващ е ръстът в Южна Корея и Русия, допълни Мюлер-Йотвош в отговор на въпрос на Automedia. "Никога досега не сме виждали, поне откакто аз съм в тази роля, всички пазари да вървят нагоре - каза главният изпълнителен директор на Rolls-Royce, на този пост повече от десетилетие. - Обикновено едни растат, други спадат, затова развитието през 2021 беше наистина изключително".
В отговор на втория ни въпрос, Мюлер-Йотвош потвърди намерението на марката да приключи с двигателите с вътрешно горене още през 2030 година. Първият чист електромобил на Rolls-Royce, наречен Spectre, ще дебютира на пазара в края на 2023 година, като предварителните изпитания вече започнаха. В техните рамки прототипът ще измине 2.5 милиона километра из по цял свят, при всякакви условия - най-екстремният тестов цикъл, на който някога е подлаган модел на марката.
Мюлер-Йотвош отговаря на въпрос на Automedia.bg
Преходът към електричество изглежда деликатен за марка като Rolls-Royce - някои от ключовите й пазари, като Близкият изток например, са все още много далеч от електрическата ера. Но според Мюлер-Йотвош това не е проблем. "Убедени сме, че до 2030 зарядната инфраструктура вече ще е налична навсякъде по света, поне за нашите клиенти - обясни ни германският мениджър. - В луксозния сегмент повечето клиенти всъщност вече я имат в домовете си. Затова за нас наличието на обществена зарядна инфраструктура не е толкова съществено".
Пълния разговор на шефа на Rolls-Royce с медиите очаквайте утре.