Веганството става все по-популярно в наше време, като много производители на автомобили реагират на новата тенденция, не само за да привлекат вегански клиенти, но и за да направят своя бизнес-модел по-устойчив в дългосрочен план. Ново проучване на агенция Dicklovett показва кои компании в момента предлагат най-подходящите за вегани модели.
В случая става въпрос за наличните в гамата на производители нива на оборудване. Трябва да се уточни, че сравнението е малко условно, тъй като не се уточнява за кои пазари става ума. GMC например не се предлага в Европа, а Smart – в САЩ. Други марки и модели пък са достъпни и от двете страни на Атлантика.
Оказва се, че най-благоприятната за веганите автомобилна компания е Ford, която предлага цели 28 различни нива на оборудване за своите модели. Сред тях е флагманът на марката Mustang Mach-E, който стандартно се предлага с изцяло вегански интериор.
Honda е на второ място с 20 варианта, включително базовата спецификация на CR-V и чисто новия HR-V. Третата позиция заема Nissan с 19 комплекта, за което помага фактът, че автомобилният производител не предлага стандартен кожен волан в началните варианти на популярни модели като Juke или Qashqai в Европа.
В класирането следва Smart, чиято гама се състои само от два модела (скоро ще бъде само един, тъй като EQ fourfour вече е спрян). Според съобщението, тази марка предлага 17 подходящи за вегани комплекти, докато Kia и Hyundai са съответно с 14 и 15 варианта на оборудване.
Съобщава се още, че Mercedes-Benz предлага 13 вегански комплекти, което е твърде малко за автомобилен производител, представен в почти всички сегменти на пазара. Германската марка е известна с това, че предлага устойчиви опции като изкуствена кожа Artico или изкуствен велур Dinamica.
Същото важи и за BMW, чийто резултат е едва 5 варианта на оборудване, ориентирани към веганите. Те са предимно в гамата електрически модели от семейство BMW i.