Производството на автомобилни компоненти е един от най-бързо растящите сектори на българската икономика в последните години, и основен инструмент в борбата срещу изтичането на мозъци на Запад. Но в този сектор предстоят гигантски сътресения заради отказа от двигателите с вътрешно горене и електрификацията. Как ще се отрази това на автомобилната индустрия в България? Зададохме този въпрос на Марк Бирон, главния изпълнителен директор на Melexis. Белгийската компания е един от световните лидери в производството на автомобилни чипове и сензори, а основната й производствена база е в София. Бирон долетя специално в София, за да участва в конференцията Tech21:CarTech, организирана от Bloomberg TV Bulgaria. Ето какво отговори той на въпросите на главния редактор на Automedia Константин Томов, който бе модератор на конференцията.
8 въпроса към Марк Бирон, CEO на Melexis (ГАЛЕРИЯ):
"Ние сме много щастливи от факта, че главната ни производствена локация е в София. Една от причините е, че България има богата традиция в областта на микроелектрониката. Тук имаме много хора с експертиа и опит в това поле. Затова и решихме да разширим базата тук, и да утроим производствения й капацитет. Днес в съществуващата фабрика тестваме по 700 милиона устройства всяка година. С новия комплекс вече ще можем да тестваме по 2 милиарда. Melexis е много иновативна компания, която постоянно разработва нови продукти. Вече имаме голям развоен и изследователски екип в София, и смятаме да го разширим още. Третата причина да изградим новия център е нуждата от складови площи. Затова през 2018 решихме да инвестираме 75 милиона евро за петгодишен период. През 2022 ще наемем още 150-160 души в добавка към 600-те служители, които вече имаме".