IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-евтините нови коли в България през 2022 година

Повечето масови модели са поскъпнали средно с 6-7 хиляди лева само за три години, показва класацията на Automedia

Средно с по около 6-7 хиляди лева са поскъпнали повечето масови модели на българския пазар само за последните три години, показва традиционната справка на Automedia.bg за най-евтините нови автомобили у нас. Ако през декември 2019 на пазара е имало 13 модела със стартова цена под 20 000 лева, през декември 2020 те вече са само пет, а в момента няма нито един.
 
  
Dacia Sandero поколения
Sandero поскъпна значително със смяната на поколенията преди година. Много други модели обаче поскъпнаха, и без да сменят поколения

    
Цената на някои модели е скочила със смяната на поколенията, като например тази на Dacia Sandero, която струва с цели 6300 лева повече, отколкото преди три години, но е вече на изцяло нова и по-скъпа за производство платформа. При бестселъра Duster разликата е още по-фрапантна - 10 230 лева скок в цената на стартовото ниво, което се обяснява с новите екостандарти и отпадането от гамата на най-евтиния 1.6-литров бензинов двигател.
Новият Opel Corsa e вече с 8015 лева по-скъп от стартовата си версия в края на 2018. При Renault Clio скокът е 7598 лева, при Skoda Fabia - 7250, при Citroen C3 - 7510 лева. Драстично поскъпване има дори при модели, които не са сменяли поколенията: Kia Stonic е с 6000 лева по-скъпа спрямо декември 2018, Suzuki Swift - с 8489 лева. Някои автомобили са постигнали забележително поскъпване дори в сравнение с началото на миналата година - например Рeugeot 208, което сега струва с 4518 лева повече.


Lada Niva
Оттеглянето на Lada от европейския - и съответно българския - пазар допълнително намали броя на най-достъпните автомобили
  

 
Обикновено при част от моделите се забелязва дори поевтиняване спрямо предишната година, примерно ако са към края на живота си преди идването на ново поколение. Но сега корекция в посока надолу в цената има при един-единствен модел - Mazda 2. Само още два други  автомобила запазват цените, които са имали през декември 2020.

Разбира се, докато гледате сравненията на цените, трябва да имате предвид, че има и доста разлики в оборудването и задвижването на моделите спрямо края на 2018. Ние посочваме най-достъпната версия на всеки модел според официалната ценова листа (без да включваме намаления за складови бройки и прочие). Това е и причината да отсъстват автомобили като Fiat Panda, Fiat Tipo и Ford Fiesta - на сайтовете на вносителите няма ценови листи. Доста други модели, влизали в класацията ни преди, вече не се предлагат на българския пазар - Citroen C1, Skoda Rapid и Citigo, Suzuki Celerio, Lada Vesta и Lada Niva.
 
  
Най-евтините нови автомобили в България през 2022 (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #10
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Мд ( преди 2 години )
    Грешка, това за кукувците е до #6, не #4.
  • #9
    19 rate up comment 2 rate down comment
    До #4: ( преди 2 години )
    Прави впечатление, че броят на кукувците в Бг се е увеличил:(
  • #8
    13 rate up comment 3 rate down comment
    До 6 ( преди 2 години )
    Добре, ние ако сме овце, то ти какъв си?Страничен наблюдател?
  • #7
    17 rate up comment 0 rate down comment
    до #4 ( преди 2 години )
    Къде е толкова ниска цената? Това трябва да е някаква промоция за коли на склад останали, а не реална цена. Всъщност на склад едва ли има, защото, когато преди 1 месец си купих моя Рав 4 нямаше никакви коли на склад и ми казаха, че трябва да чакам 6-8 месеца за нова. Купих тестов автомобил, който беше в наличност и дори не го бяха пуснали за продаване. Шефа на филиала, каза, че ще го продават януари 22-ра защото идва новото поколение следващата година, но ми го продаде въпреки това на 1350 км.
  • #6
    23 rate up comment 13 rate down comment
    до #1 ( преди 2 години )
    Така е. Решението за редуциране на населението и за отнемане на превозните средства от населението е в пълен хпд. Този план е спуснат в Давос от семействата, които задкулисно управляват света и не е теория на конспирацията, а е съвсем реално събитие и спусната програма. Всеки който има очи може да го види, както и ум да го осъзнае. Като гледам минусите на мнението ти виждам, че оФцете са много и не вярват какво им се случва. Нека си пуснат в търсачката агенда 21, а вече има и агенда 2030 Четете!
  • #5
    8 rate up comment 31 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    кой се интересува от японски консервени кутии
  • #4
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Половинчати работи ( преди 2 години )
    Toyota RAV4 е с 1500 лева надолу от няколко месеца, ама кой да ти гледа...
  • #3
    22 rate up comment 0 rate down comment
    Икономист ( преди 2 години )
    Цените на автомобилите на старо също бележат висок ръст. Въпреки кризата и многото фалити и наводнения пазар на коли 2-ръка, то цените имсаскочили страшно много. Скоро четох статия за колите на старо в Германия, където са се покачили с около 30%. Това е ужасно много. Има дори феномен, коли на старо да струват повече от новите просто, защото за нова трябва да чакаш 6-12 месеца. Няма производител в момента, който да ти достави кола за по-малко от 6 м. Ако някой ви обещае ви лъже и иска да ви върже
  • #2
    28 rate up comment 0 rate down comment
    Икономист ( преди 2 години )
    Ще стават още по-скъпи заради пЛандемията. Търговските потозци са нарушени заради затваряния на цели държави и фалити на бизнеси. Все още цените може дасе каже, че са поносими, но тепърва ще скачат с много, защото тези нови коли са произведени със стари запаси, които са били на склад и са закупени на ниски цени. Стоманата например тази година скочи над 2 пъти. Енергоизточниците и тока също скочиха в пъти, инфлацията е двуцифрена каквото и да ви говорят. Така, че цените много ще се качат тепърва.
  • #1
    30 rate up comment 11 rate down comment
    Loco ( преди 2 години )
    целта на мишоците по брюксел е обикновените хора да нямат собствени коли в бъдеще, а само да наемат и шерват. Собствената кола ще остане за богатите. Само не схващам защо автомобилните производители им играят по свирката