fallback

Mercedes промени модела на продажбите си в Европа

Клиентите на марката вече ще купуват директно от производителя, а не от дилъра

Германският производител Mercedes-Benz обяви, че преминава към нов модел на продажби в Европа. Компанията ще сключи споразумение с всички свои представителства на континента, според което клиентите ще купуват автомобилите си директно от производителя, а не от дилър.

Споразумението с Европейската асоциация на дилърите на Mercedes-Benz (FEAC) ще засегне леките автомобили и микробусите. В компанията предвиждат, че до края на 2023 г. поне 50% от продажбите ще бъдат осъществени по новия модел, който първоначално ще бъде въведен на два пазара – в Германия и Великобритания.

Още през юни главният изпълнителен директор на концерна Daimler – Ола Каленус, обяви, че се подготвя подобна промяна, която ще бъде въведена в повечето европейски държави като част от дигиталната трансформация на процеса на производство. Пилотни проекти вече бяха осъществени в Австрия, Швеция и Южна Африка.

Според сега действащия модел дилърите купуват автомобили от производителя, като поемат разходите по предлагането (промотирането) и съхраняването на колата. Печалбата им идва от маржа от продадените превозни средства, като той може да се променя в зависимост от преговорите с отделните клиенти. Новото споразумение предвижда тези разходи да бъдат поети от производителя. Дилърите ще получават такса за всеки продаден автомобил и ще печелят от следпродажбени услуги.

Редица други автомобилни производители в Европа също се готвят за преминаване към подобен модел, за да намалят разходите за дистрибуция и да увеличат контрола си върху процеса на продажбите. Холдингът Stellantis, създадена тази година от сливането на PSA Group и Fiat Chrysler Automobiles, анулира всички дилърските договори от 1 юни 2023 г., като се подготвя за преминаване към новия модел до 2026 г.

Volkswagen Group засега използва новата схема само при продажба на електрическите си превозни средства от гамата VW ID, както и на колите на ток на Audi. От Mercedes твърдят, че промяната ще е от полза на клиентите, тъй като така ще има прозрачност на цените и по-голям избор онлайн. В същото време дилърите ще могат да се съсредоточат върху клиентите и поддръжката.

fallback
  • #5
    IM-A-дртиВайтBoY! ( преди 3 години )
    Ясно, че ОТО и Ко. всячески се стремят да спестят още паре от разни посредници и пр. представителни офиси м/у МБ и крайния потребител - просто като ги резнат и премахнат окончателно, но остава открит въпросът със сервизното и следсервизно обслужване на техните коли, които освен че са скъпарски, то и поддръжката им излиза бая солена и изпразваща джоба на ползвателите на услугите им, а и сервизите отделно доста постъпателно ги обират допълнително и безвъзвратно, да, такива са нещата от живота.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    "Модела на Тесла" ФВ го предлагат доста преди Тесла. Като там дори има офис в завода им във Волфсбург и после можеш лично да си вземещ колата от завода им. Още от времето на Голф 4 го има това. пп. Карам само японски коли.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Ти, Колега 3, очевидно в живота си никога не си се сблъсквал с темата с юридическата персонификация и носенето на договорна отговорност, респективно носенето на отговорност за неспазване на задължения по договор, особено като не си виждал очите на другата страна по договора. Апропо, за последното ти завиждам в някакъв частен разрез. За всички останали, да се готвят за драстично вдигане на цени обслужване, поддръжка и ремонт + значителни затруднения при приемане на гаранционни рекламации.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Субективно разбрах, че са Премълчани деликатни аспекти. Сега Лице Х има договор със Силвър Стар Моторс АД и купува кола, плаща на тях и те му прехвърлят собствеността и предоставят гаранция. Утре лицето ще трябва да сключи договор с Мерцедес Щутгарт, представляван от пълномощника?? ССМ (може и друго юридическо качество) и те поемат тези договорни задължения. Няма да ми е комфортно да търся гаранция от лице, регистрирано в Щутгарт (или нейде по света). Те ще викат, че няма проблем, ама???
  • #1
    popa ot razgrad ( преди 3 години )
    цените в сервизите ще изхвърчат на седмото небе...
fallback
Последни