IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Битката за Британия: Volkswagen и BMW завладяха Острова

Пазарът в Обединеното кралство отчете най-слабия си октомври от 1991 година насам

Октомври 2021 е бил най-слабият за автомобилния пазар във Великобритания от далечната 1991 година насам, показват данни на местното Общество на производителите и търговците на автомобили (SMMT). Към негативните ефекти от Brexit и от мерките срещу Covid-19 сега се прибавя и трети фактор - недостигът на микрочипове, който накара повечето компании сериозно да намалят производството.
 
 
Volkswagen Polo
На британския пазар, дълги години доминиран от Ford, най-продаваният модел през октомври е Volkswagen Polo. VW води и в продажбите за десетте месеца, а в Топ 6 влизат още три германски марки - BMW, Audi и Mercedes
  
  
През октомври в Обединеното кралство са регистрирани 106 265 нови автомобила, като на годишна база спадът при частните клиенти е скромен - около 3%, но при корпоративните сделки е над 40 на сто. SMMT прогнозира, че за цялата 2021 година продажбите ще достигнат най-много 1.66 милиона автомобила - което е само с 1.9% повече от кризисната 2020.


 

ТОП 12 МАРКИ, 2021
Volkswagen - 130,338
Ford - 106,085
Audi - 102,948
BMW - 101,139
Toyota - 88,250
Mercedes-Benz - 85,108
Kia - 81,532
Vauxhall - 78,340
Hyundai - 58,378
Nissan - 57,152
Peugeot - 51,369
Skoda - 48,805


Британският пазар е претърпял доста промени и по отношение на водещите марки. Някога водещите тук Ford и Opel/Vauxhall са се сринали съответно с 47 и 26 на сто на годишна база, а Toyota спада с 36%. Така най-продаваната марка на Острова през октомври се оказва Volkswagen с 9052 регистрации, следвана от BMW и Kia. Най-продаваният модел нов автомобил в страната е Volkswagen Polo.
 
  
нови автомобили, пазар, Великобритания, Land Rover
  
   
Доминиращият тип задвижване в Обединеното кралство си остава бензиновото, с общ дял 63.7%, ако броим и т. нар. "меки" хибриди. Още 6.8% се падат на пълните хибриди, и 3.6 на зареждащите се (plug-in) хибриди. Чистите електромобили вече са 9.9% от всички продажби, на фона на 5.5% преди година. Това е най-вече за сметка на дизеловите автомобили, чийто дял е паднал от 20.2 на сто преди година до 15.1 (включвайки и меките дизелови хибриди).

0 от 500