Антифризът е основен компонент на охладителната система на двигателя. Въпреки това, подобно на много технически течности, той се разваля с времето и съставът му се променя, което не само намалява ефективността на течността, но и причинява някои други усложнения.
Например утайка, която може лесно да бъде забелязана в разширителния съд. Най-вредните отлагания, които развалят и новия антифриз се задържат именно в разширителния съд, защото той е направен от специфична пластмаса, по която особено много полепва утайка. Опитните механици препоръчват да се отървете от червената плака. Сега ви разказваме как.
Ненавременна смяна на охлаждащата течност, прегряване на двигателя, попадане на масло в него поради проблеми с гарнитурата на главата на цилиндъра - всичко това се отразява на качеството на основния компонент на охладителната система и, естествено, на "здравето" на двигателя.
В резултат на неправилна работа на автомобила охлаждащата течност губи свойствата си, влошава се и често придобива ръждив цвят, естествено, с характерната утайка, която, както вече споменахме, се натрупва най-вече по стените на разширителния резервоар и не е трудно да се забележи.
На първо място, в такава ситуация е препоръчително да се намери и премахне източникът на проблема. Ако, например, това е перфорирано уплътнение на цилиндровата глава, тогава то трябва спешно да бъде заменено, за да не получите много по-сериозни проблеми и скъп ремонт.
Моторното масло, което навлиза в охлаждащата течност и обратно, може да доведе до изключително тежки последици. Ако просто не сте сменяли течността дълго време, тогава тя трябва да бъде заменена. И в двата случая обаче, ако има ръжда в системата, се препоръчва да я промиете и, ако не смените разширителния съд, то поне да го почистите.
Работата е там, че маслото, което е влязло в охладителната система, или остатъците от старата течност заедно с ръждивата утайка бързо ще развалят и новия антифриз. И няма да има много смисъл да го сменяте. Затова премахваме разширителния резервоар и го почистваме отделно.
За да почистите резервоара, ще ви е необходим абразивен препарат за мивки и вани. За по-голям ефект можете да използвате и малко пясък, С енергични движения трябва да разклатите резервоара. Разтворът в него ще действа като "пилинг" и ще помогне за измиване на силно залепналата мръсотия. След това разтвор от сапунена вода и почистващ препарат за водопровод ще премахнат останалото.
След това цялата останала система за охлаждане на двигателя трябва да се промие със специален препарат (продават се най-различни в специализираните магазини и по бензиностанциите), който не само почиства от котлен камък и отлагания, но и отмива маслените отлагания.
Въпреки това, няма нищо по-добро от превенцията. Сменяйте навреме антифриза в охладителната система и не прегрявайте двигателя, така че течността до кипене. Така няма да е необходимо да танцувате с "тамбура" около колата, за да разрешите проблема, възникнал изневиделица и по ваша вина.