fallback

Audi увеличава инвестициите за електрификация до 18 млрд евро

До 2025 г. компанията ще предложи повече от 20 модела на ток

Германският производител Audi увеличава инвестициите за електрификация и хибридизация на гамата до 18 милиарда евро през периода 2022-2026 г. Тази сума е близо 50% от общия план, който предвижда да бъдат похарчени 37 милиарда евро за научноизследователска и развойна дейност, както и за модернизация и откриване на нови производствени мощности в заводите на марката.

Трансформацията на Audi в производител на електромобили още през тази година доведе до удвояване на броя на предлаганите изцяло електрически модели. Те вече са четири - Audi e-tron GT quattro, Audi RS e-tron GT, Audi Q4 e-tron и Audi Q4 Sportback e-tron, като целта е през 2025 г. техният брой да нарасне до 20.

В Audi планират до 2030 г. да предложат на клиентите си истинската електрическа екосистема, а само 3 години по-късно компанията ще прекрати напълно производството на автомобили с двигателя с вътрешно горене. Едновременно с това, до края на десетилетието марката трябва да увеличи като цяло производството си от 1,8 млн коли на година сега до над 3 млн.

В компанията ще се стремят към завръщането на дългосрочен марж на рентабилност от над 11%. Audi разработва и пилотен проект за изграждане на станции за бързо зареждане в градски райони. Иновативните хъбове са насочени към клиенти с ограничени вътрешни възможности за зареждане с гориво и имат за цел да компенсират скокове в търсенето, което прави възможно разпространението на станциите, независимо от обхвата на локалната мрежа.

Първият хъб за зареждане на Audi, ще бъде открит на 23 декември и ще гарантира зареждане с мощност до 300 kW, както и зона за отдих с възможност за резервация на колонка за зареждане. Модулната структура ще използва акумулатори, които вместо да бъдат изпратени за рециклиране, са предназначени за повторна статична употреба. За това ще помага и система от фотоволтаици, поставени на покрива – така произведената устойчива енергия се добавя към това, което се съхранява през нощта в модулите на батериите и се доставя през дневните часове.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Електрификация или фалит - толкова е просто. Още само няколко години ще се произвеждат нови тровещи коли с ауспух.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма страшно, концерна-майка, не спира ДВГ ;-).
fallback
Последни