IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как най-добрата кола в света стана зла: тестваме Rolls-Royce Ghost Black Badge

С 600 коня под капака и по-добро ускорение от Aston Martin DB9, това е най-спортният Rolls в историята

Автомобилът не е разкош, а превозно средство, казваше Остап Бендер, любимият ни литературен герой. Но истината е, че ако на теория всички в автомобилния свят са равни, то на практика някои са доста по-равни от другите.
 

 
   
   
Много малко компании имат такава позиция на пазара, каквато има Rolls-Royce. Всъщност, като казвам "много малко", имам предвид "нито една".
Това е единствената кола в свръхвисокия сегмент, която не е арогантна. Която не кара минувачите да ви мразят, само защото се опитвате да се покажете.
 
 
Rolls Royce Ghost Black Badge, тест драйв
  
   
Причината е, че от самото си създаване през 1904 година тази компания прави автомобилите си сдържани, дискретни, изпълнени с достойнство. Те не се стремят да вдигат шум и да привличат погледите. Целта им е човекът вътре да се чувства добре, а не онези отвън да се чувстват зле.
 
  
Rolls Royce Ghost Black Badge, тест драйв
  
   
Този уникален бизнес модел обаче си има и един недостатък: той винаги е привличал към марката предимно по-възрастни клиенти. В миналото това не беше проблем: така или иначе само хора с богат жизнен опит можеха да си позволят цените на Rolls-Royce. Но в днешния свят на технологични милиардери и футболни суперзвезди компанията трябваше да направи нещо, за да не изпуска толкова много нови потенциални клиенти.
 
 
Rolls Royce Ghost Black Badge, тест драйв
  
  
Тъкмо затова преди няколко години се появи Black Badge. Това не е тунинг в класическия смисъл на думата, какъвто имат всички останали компании. Black Badge e по-скоро различен стил на живот. Ако истинският Rolls-Royce е класическа музика, Black Badge е класическа музика, но изпълнена от Найджъл Кенеди.
 
 
Rolls Royce Ghost Black Badge, тест драйв
  
   
Рецептата определено работи: няколко години след дебюта на първия Black Badge средната възраст на клиентите на Rolls-Royce е паднала до 43 години - по-ниско от тази при Mercedes. Цели 27% от поръчките се падат на Black Badge моделите, а този - новият Ghost Black Badge - вероятно ще увеличи процента значително.
 
 
Rolls Royce Ghost Black Badge, тест драйв
  
   
Бяхме от малцината привилегировани, успяли да го тестват още преди световната премиера. Честно казано, никога досега не бяхме виждали подобен тест: на наето специално за целта частно летище и в зала, където Ghost бе в компанията на хеликоптер Агуста. Вместо обичайните декорации с печатни материали от Rolls-Royce просто бяха взели назаем една скулптура на Чила Бърман от музея "Тейт". А самият тест се състоя по тъмно - уж за да се елиминират папараците. Но всъщност - за да се подчерае колко необикновен е автомобилът, който караме.


Rolls Royce Ghost Black Badge, тест драйв
  
  
Дори и "обикновеният" нов Ghost, който миналата година заради Covid-19 не успяхме да ви покажем, е забележителна машина. Първото поколение на по-достъпния Rolls ползваше архитектурата на BMW Серия 7 и това му навличаше известно снизхождение. Сега с това е свършено. От предишния модел са останали само духът на екстаза и чадърът във вратата. Всичко останало е изцяло ново, начело със специално създадената за марката алуминиева платформа. Резултатът е, че новият Ghost е технологично най-напредничавият автомобил в историята на Rolls-Royce.

 
Rolls Royce Ghost Black Badge, тест драйв
   
    
Но не очаквайте тези технологии да ви смаят от пръв поглед. Главната мисия на конструкторите е била как да ги скрият. Трябва специално да ви обърнат внимание, за да забележите новите джанти, които всъщност са комбинация от алуминиеви главини, карбонов пръстен и титаниеви спици, заети директно от космическите технологии на NASA. Или пък покрива, който е изработен от един-единствен къс алуминий с цената на изключително сложна система за едновременно заваряване. Или пък старателно матираните повърхности на предната решетка, така че осветлението й да не създава огледални ефекти.
 
  
Rolls Royce Ghost Black Badge, тест драйв
   
    

При други марки алуминият и въглеродните влакна се използват, за да се намали теглото. Но не и тук. Всичко спестено при конструирането веднага е компенсирано с добавянето на повече глезотии. Начело с над 100-те килограма високотехнологична шумоизолация. Ghost Black Badge не е идеално тих само защото създателите му са преценили, че пълната тишина действа потискащо. Но дори при газ до ламарината всичко, което ще чуете, е приглушено ръмжене, като от доволен тигър.
 
 
Rolls Royce Ghost Black Badge, тест драйв
   
    
Имахме шанса да изпробваме това с газта до ламарината на самолетната писта. Защото макар Black Badge да не е тунинг в класическия смисъл, той все пак добавя близо 30 коня и мощността е вече общо 600. Под капака е може би последният V12, който ще видим в сериен автомобил, с обем 6.75 литра.

 

Rolls-Royce Ghost Black Badge

600 к. с. максимална мощност

900 Нм максимален въртящ момент

250 км/ч максимална скорост


Въртящият момент е 900 нютонметра и е достъпен още при 1600 оборота. Вероятно нашият тест за ускорение няма да ви смае, но нека отбележим, че скалата на скоростомера е в мили, и че при червените светлини вече сме вдигнали над 212 километра в час. Без нито за миг да губи усещането за вътрешен комфорт, този Ghost може да се изстреля от 0 до 100 км/ч за четири и половина секунди - по-бързо от спортисти като Ford Focus RS, Maserati Fran Turismo и даже от Аston Martin DB9. В официалните данни ще прочетете 4.7 секунди, но още първите независими тестове подобриха това постижение.
 
 
Rolls Royce Ghost Black Badge, тест драйв
   
    
Другото, което ни смая, е контролът. Една кола с комфортно окачване и тегло два тона и половина по дефиниция доста се люлее в завой. Но не и тази. Изумително сложното окачване, с двойна вилка отпред, само се адаптира към стила на шофиране. Смайващият резултат е, че при слалом със 115 километра в час колата всъщност се накланя дори по-малко, отколкото при слалом със 70 км/ч. За това помагат и завиващите задни колела.
 
 
Rolls Royce Ghost Black Badge, тест драйв
 
 
Накратко, това е най-спортният Rolls-Royce в 117-годишната история на марката. Но това не значи, че е загубил традиционните достойнства. Трите сантиметра допълнителна ширина осигуряват още повече простор вътре. Качеството на материалите ще докара до депресия и тапицера на Луи XIV. Солидните врати се отварят и затварят от механизъм с жироскопичен сензор, който може да разпознае кога колата е паркирана на наклон и се налага да приложи повече усилия.
 
  
Rolls Royce Ghost Black Badge, тест драйв
  
  
Има си килимчета от дебела вълна, хладилник с кристални чаши за шампанско, декантер за уиски и всичко останало, което се полага по право на клиентите на Rolls-Royce. Най-забележителното е, че всичко си остава трогателно лесно за ползване. Уредите вече са дигитални, но управлението на климатика все така става с добрите старомодни търкалца - към червеното за топло, към синьото - за студено.
 
  
Rolls Royce Ghost Black Badge, тест драйв
  
  
Black Badge линията включва множество нови дизайнерски решения, но ако не смятаме потъмнените емблема и Дух на екстаза, всички те са по избор. Ни най-малко не е задължително колата да е черна: всъщност можете да избирате от 44 хиляди цвята в каталога на Rolls-Royce. А ако те не стигнат и искате колата да е в оттенъка на любимата ви орхидея, няма проблем: цялото поделение на Rolls-Royce Bespoke е на ваше разположение.
 
 
Rolls Royce Ghost Black Badge, тест драйв
  
   
Цената? За нея, както знаете, не се пита. Съвсем ориентировъчно Ghost Black Badge струва около 350 000 евро, с около 50 хиляди над обикновения Ghost. Но всъщност ценоразписът тук е строго индивидуален. На мястото на Кристияно Роналдо просто бихме им се обадили.


Още снимки на Ghost Black Badge вижте в ГАЛЕРИЯТА:


0 от 500
  • #5
    6 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Не го казвам от завист или глоктоазия, но Ролс Ройс никога не ми е харесвал, под Шапката на БМВ, поне му оправиха малко дизайна. Автомобилите на марката ми приличат на пътуващи мавзолеи. Вътре един такъв бароков стил, все едно влизам в жилище на стар партиен секретар, вътре едни стари мебели.. Няма живец, няма 21ви век, просто не ми харесва, може да вози най-удобно и най-бързо, но не ми харесва. Примерно една S класа със сигурност няма да отстъпва във возия и динамика но ми харесва повече
  • #4
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Докторът ( преди 5 месеца )
    Най-добрата кола за пенсионери.Аз бих предпочел най-евтиното Порше 718, вместо тази кола.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до 1 ( преди 5 месеца )
    Брато, ако не можеш да четеш, поне видео гледай, хаха
  • #2
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Ufab ( преди 5 месеца )
    Мамка му ... и кола ! Неповторима , не като всичката ширпотреба наоколо.
  • #1
    6 rate up comment 6 rate down comment
    trb ( преди 5 месеца )
    Какво точно тествате Вие???? Най-много да сте превели теста. "тестваме" пффхахахахахахахаха