Един модел за един пазар – това в момента представлява марката Lancia. Това не звучи добре за автомобилен производител, но нещата трябва да се променят през следващите години. Новата стратегия за продажби извън Италия вече е в сила и шефът на Lancia Лука Наполитано е представил своя 10-годишен план за бъдещето на бранда пред главния изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес, съобщава Automotive News Europe.
Идеята е под крилото на Stellantias италианската марка да се превърне в първокласен автомобилен производител, който да се стреми към рентабилност вместо към обеми. А за постигането на тази цел трябва да се следва правилния еталон, който очевидно в случая е Mercedes-Benz.
„Би било наивно да кажа, че ще се конкурираме с Mercedes-Benz, но именно тази марка е примерът, които ще следваме и по която ще се равняваме“, обясни Наполитано, като уточни, че става дума най-вече за прехода към електрификация, който пое и германският премиум-производител.
Първоначалната цел на Lancia е завръщане Европа, като Германия и Франция са в челните редици на офанзивата. Това е така, защото преминаването към електрификация е най-бързо и в двете страни, както и Испания, Белгия, Австрия и скандинавските държави, които също ще играят важна роля за бъдещето на италианската марка.
„Нашата агресивна стратегия за електрификация и фокусът ни върху пазарните сегменти, които са много силни в Европа, ще ни помогнат. Стратегията ни предвижда да има 100 точки да продажба на Lancia в 60 града в Европа. Тези магазини ще бъдат споделени с други марки на Stellantis“, каза още Наполитано.
Важно роля ще играят и онлайн-продажбите, като целта е купуването на нов автомобил по този начин да става възможно най-бързо. За целта, разбира се, трябва да се увеличи и гамата на Lancia, като още през 2024 г. ще излезе нов Ypsilon, който ще се предлага в хибриден и в електрически вариант. Две години по-късно компанията ще пусна компактен кросоувър, а през 2028 г. и малък хечбек, като и двата ще бъдат с изцяло електрическо задвижване.