fallback

Електромобилите по-често пукат гуми и увреждат джанти

Шофьорите на коли на ток два пъти повече търсят „Пътна помощ“ по тези причини

Електрическите автомобили са два пъти по-склонни да повредят колелата си и да спукат гуми. Това показва изследване на британска компания за Пътна помощ, според което собствениците на коли на ток по-често използват услуги за ремонт на джантите и на гумите в сравнение с тези а автомобили с конвенционално задвижване.

Проучването на компанията ThisIsMoney от Ливърпул е установило, че около 36% от общите обаждания за оказване на помощ на пътя през периода 2018-2021 г. са на шофьори на електромобили, които са спукали гума или са повредили джанта и не могат да продължат движение. За сравнение при бензиновите и дизеловите коли резултатът е общо 16%.

В компанията смятат, че разликата между електрически превозни средства и тези само с двигател с вътрешно горене до голяма степен се дължи на теглото. В крайна сметка тежката батерия на борда неизбежно прави колата на ток по-тежка, като разликата в теглото с подобен автомобил на бензин може да достигне 50%.

Наднорменото тегло, свързаното с това повишено натоварване на колелата и в резултат на това повишеният риск от счупване на гума или джанта, не е единствената причина за по-честите обаждания до „Пътна помощ“, категорични са от компанията. Много от производителите на електромобили не ги оборудват с резервна гума и в тези случаи шофьорите не могат да разрешат проблема сами и те са принудени да търсят съдействие.

Освен това, инструкцията за употреба на електромобили строго забранява тяхното теглене, за да се избегне риска от прегряване и пожар. Производителите на гуми работят усилено по разрешаването на този проблем и някои от тях вече предлагат по-издръжливи продукти за колите на ток. Continental, например, има серия от HL (Heavy Load, High load), която е именно за електрически превозни средства.

Изследването на компанията показва и още нещо - притежателите на електромобили не бива чак толкова да се притесняват от това, че ще им свърши батерията на път. Само 11% от обажданията за помощ за по тази причина.

Снимка: Motor1

fallback
  • #20
    Ехаа ( преди 2 години )
    Абе хора такива гуми XL има от както свят светува какво ги е прехванало авторите на тази статия. Задкормилното устройство е важно. Една електрическа кола има много силно ускорение така, че травми са нормално явление за мозъчните донори
  • #19
    БайЛукан ( преди 2 години )
    Не е проблема в колите и гумите. Проблема е, че ги карат *** дето не могат една гума да сменят и викат пътна помощ.
  • #18
    PLAID ( преди 2 години )
    ИзточникЪТ ни е атом, вятър, слънце, вода и геотерма, а вашето мнение няма дори тежестта на пpъднятa; то дори не е и въздух под налягане, а просто полъх на неумити зъби ;)
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    До 16: И кабелите за какво точно се използват? И източника на енергия ви мръсен, и системата за пренос също. Иначе електричките сте най-чисти, ха-ха. Теорията и практиката нещо ви куца на Мъскозомбитата - също като комунистите сте.
  • #16
    До 3 ( преди 2 години )
    Ако електромобилът струва 60 000 лв:Гражданска отговорност: 297.99 лв. Автокаско: 4 вноски по 612 лв.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    в димикровград произвеждат кабели, вони ама причините са други, гледайте си земеделието и ракията и оставете сложните неща, щото не са за вас
  • #14
    Така е ( преди 2 години )
    Електричката хвърля светкавици на лево десно ,пука и направо топи джантите....
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Ходете да обяснете на жителите на Димитровград че това дето им осмърдява въздуха и люти на очите всъщност е произвотдство на ток за еко електрички.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    електричките замърсявали повече????? въртите и сучите едни и същи опорки; няма ли поне малко въображение да проявите?
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    #10, пак съм #2, #8 и #9. Това питам: кой и защо измисли "някаквия ред в по развитите държави"? - Не съм доливал на бензин/газ "дрънгела" ми масло никога (колата е '2005-та), разходът е 5,8 л/100 км (средно) така, че това не е "кръчмата на село". Сега - като пак прочетеш кога шофирам - ми сметни аз ли съм по-еко или Т'слата от снимката с разходите й за пр-во, употреба и рециклаж, ...а и нафтата за репатрака не забравяй да сложиш. Защото аз имам пълноразмерна резервна и мога да си я сменя сам...
fallback
Последни