Въпреки кризата с чиповете българският пазар на нови автомобили ще завърши 2021 с доста по-добри резултати от 2020, показват данните за новите регистрации на МВР. До ноември включително регистрираните нови автомобили у нас са 28 987, с 15% повече от същия период на 2020, но и с 27% по-малко в сравнение с предкризисната 2019.
В подреждането по марки няма кой знае какви съществени размествания. Първото място на Dacia за годината изглежда недостижимо, докато за второто Toyota и Renault ще водят оспорвана борба през декември. Изходът ще се реши от това кой има по-малко затруднения с доставките.
1. Dacia Dokker - 1684 2. Nissan Qashqai - 1161 3. Dacia Duster - 1064 4. Toyota Corolla - 967 5. Renault Clio - 960 6. Renault Master - 780 7. Citroen C3 - 695 8. Skoda Octavia - 682 9. Dacia Sandero - 643 10. Kia Sportage - 628 11. Toyota C-HR - 568 12. Peugeot 2008 - 430 13. Toyota Yaris - 410 14. Skoda Superb - 376 15. Toyota RAV4 - 361 |
При моделите окончателният победител също изглежда ясен: преднината на Dacia Dokker е толкова голяма, че трудно може да бъде стопена само за месец. Куриозно е, че румънският модел успя да удържи първенството за поредна година напук на факта, че производството му окончателно спря още през март и отдавна вече успоредно се продава и наследникът му - Renault Express.
Реекспортът, който винаги е бил съществен фактор на българския автомобилен пазар, продължава и през тази година. По данни на МВР общо 1641 автомобила са регистрирани и после отписани от официалните вносители (това включва и товарните). Лидер по този показатател е Citroen - 326 леки автомобила с прекратена регистрация, пред Nissan - 245, Renault - 229, Toyota - 138, Volkswagen - 115, Dacia - 70, Peugeot - 60, Skoda - 57, Mercedes и Seat - по 51. Най-продаваните марки и модели в България (ГАЛЕРИЯ):