Всички шофьори много добре знаят, че през зимните месеци разходът на гориво се повишава. Веднага трябва да се уточни, че съвременните мотори се държат далеч по-добре от старите карбураторни двигатели, които консумираха страшно много гориво, докато загреят в студеното време.
И при тях обаче разходът на гориво е по-голям, като експертите от изданието Aif припомнят какви са разликите в сравнение с топлите месеци на годината и на какво се дължат. Все пак двигателят има нужда от загряване, а веднага след стартирането му шофьорът пуска и отоплението в салона.
Цялата тази „операция“ води до повишаване на разхода на бензин с 3-5%. Към тях трябва да се добавят и 0,1 л/100 км за работата на допълнителните системи – отопляеми огледала, седалки и волан. Подгряването на предния прозорец за около час също добавя 0,81 л/100 км, а шофирането през нощта, когато се активират фаровете срещу мъгла повишава разхода с още 0,11 л/100 км.
Експертите пресмятат, че при пълното използване на допълнителни опции за един час, автомобилът харчи допълнително 1,6 л/100 км. И това е при условие, че пътищата са добре почистени. Киша и снега върху настилката повишава разхода със 7%. А като цяло, през зимата при шофиране върху заснежен асфалт със скорост 90 км/ч, консумацията на гориво е с близо 20% по-висока отколкото през лятото.
Снимка: Carsweek