fallback

С колко се повишава разходът през зимата

Екперти припомнят как влияят някои допълнителни системи в автомобила

Всички шофьори много добре знаят, че през зимните месеци разходът на гориво се повишава. Веднага трябва да се уточни, че съвременните мотори се държат далеч по-добре от старите карбураторни двигатели, които консумираха страшно много гориво, докато загреят в студеното време.

И при тях обаче разходът на гориво е по-голям, като експертите от изданието Aif припомнят какви са разликите в сравнение с топлите месеци на годината и на какво се дължат. Все пак двигателят има нужда от загряване, а веднага след стартирането му шофьорът пуска и отоплението в салона.

Цялата тази „операция“ води до повишаване на разхода на бензин с 3-5%. Към тях трябва да се добавят и 0,1 л/100 км за работата на допълнителните системи – отопляеми огледала, седалки и волан. Подгряването на предния прозорец за около час също добавя 0,81 л/100 км, а шофирането през нощта, когато се активират фаровете срещу мъгла повишава разхода с още 0,11 л/100 км.

Експертите пресмятат, че при пълното използване на допълнителни опции за един час, автомобилът харчи допълнително 1,6 л/100 км. И това е при условие, че пътищата са добре почистени. Киша и снега върху настилката повишава разхода със 7%. А като цяло, през зимата при шофиране върху заснежен асфалт със скорост 90 км/ч, консумацията на гориво е с близо 20% по-висока отколкото през лятото.

Снимка: Carsweek

fallback
  • #14
    до 10 ( преди 2 години )
    ДВГ е 4 пъти по-допотопен от парните двигатели през Викторианската епоха, поне на последните всеки такт е работен. Зимата... Кво да говорим.. всеки запалил, пуши, подгрева и стърже, дървета няма да попречистват малко, смрад до уши!
  • #13
    онЗи ( преди 2 години )
    нямам подгряване на предното стъкло и фарове за мъгла и подгряването на купето не влияе на разход ако не го подгряваш купето топлото от двигателя излиза от радиатора за охлаждане...
  • #12
    Бизона ( преди 2 години )
    Поредната глупава статия
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Поредната статия, писана от *** руснаци за техните условия на голям студ и тежка пътна обстановка.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    По принцип ДВГ е един допотопен агрегат, който излъчва твърде много излишна топлина. Затова зимата му е много по-добрият сезон, разбира се след като запали и загрее. Както казах допотопна нещо, в някои отношения по-зле и от парния двигател.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Който е *** и си съсипва двигателя като винаги го подгрява на място, колата му може да гори повече. При нормални коли през зимата колата работи повече с обогатена смес, но не работи климатика. В зависимост от големината на двигателя, може зимата да е по-икономична, може лятото. В общия случай колите са по-икономични през зимата, особено ако не се карат на къси разстояния, в лоши пътни условия и екстремно ниски температури. Така че няма как да се реши този спор за всички коли и шофьори.
  • #8
    Фастер ( преди 2 години )
    Дрън -дрън!Повече вервам на диагностика и борд компютър ,отколкото на драсканици на "експерти"!БМВ Х 5 3000 куб.231к.с. на 270 000 и лято и зима 15 до 16л./100км. бензин-газ максимум ,при здраво газене и смесен разход!Опел Фронтера 2.4 бензин- газ125коня,13-14л./100км.смесен разход и каране до 130скорост!Мотор на 350 000км.!Кви са тия съвременни коли дето дават разлика до 1.6литра повече през зимата не знам???!!!
  • #7
    Дизел ли е ( преди 2 години )
    + литър зимата. Няма нужда от обяснения.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Петърчо, голям срам да напишеш, че Aif са Аргументы и Факты, пак руски "експерти", които за Русия може и да са прави, но не и за българските зими. На мен разходът ми през зимата е по-нисък и мога да обясня защо, но няма смисъл ;)
  • #5
    //// ( преди 2 години )
    #3 и като сложиш климатика....
fallback
Последни