fallback

С колко се повишава разходът през зимата

Екперти припомнят как влияят някои допълнителни системи в автомобила

Всички шофьори много добре знаят, че през зимните месеци разходът на гориво се повишава. Веднага трябва да се уточни, че съвременните мотори се държат далеч по-добре от старите карбураторни двигатели, които консумираха страшно много гориво, докато загреят в студеното време.

И при тях обаче разходът на гориво е по-голям, като експертите от изданието Aif припомнят какви са разликите в сравнение с топлите месеци на годината и на какво се дължат. Все пак двигателят има нужда от загряване, а веднага след стартирането му шофьорът пуска и отоплението в салона.

Цялата тази „операция“ води до повишаване на разхода на бензин с 3-5%. Към тях трябва да се добавят и 0,1 л/100 км за работата на допълнителните системи – отопляеми огледала, седалки и волан. Подгряването на предния прозорец за около час също добавя 0,81 л/100 км, а шофирането през нощта, когато се активират фаровете срещу мъгла повишава разхода с още 0,11 л/100 км.

Експертите пресмятат, че при пълното използване на допълнителни опции за един час, автомобилът харчи допълнително 1,6 л/100 км. И това е при условие, че пътищата са добре почистени. Киша и снега върху настилката повишава разхода със 7%. А като цяло, през зимата при шофиране върху заснежен асфалт със скорост 90 км/ч, консумацията на гориво е с близо 20% по-висока отколкото през лятото.

Снимка: Carsweek

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Веднага трябва да се уточни, че съвременните мотори се държат далеч по-добре от старите карбураторни двигатели - списвача да ходи да копа картофи - точно обратното е. Минах от 1,2 карбуратор / Фиеста / на 1.4 инжекция / Корса /. Разхода ми през зимата на къси разстояния скочи с 1,5 литра.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    2-ри, не е странно. Дизела обича по студен въздух. Лятото от 35С нагоре, му идва малко тегаво ;-) и разликата я усещаш предимно ако караш 150+
  • #2
    //// ( преди 3 години )
    #1 прав си. До скоро карах стара бензинова кола и там разходът ми беше на кантар зима/лято във Варна. А сега карам дизел Евро 4 и лятото гори повече от зимата, колкото и странно да звучи. Е да при сняг, преспи и студове от по -10 не, но в повечето време при средно зимни температури от по 0 градуса е по икономичен от лятото.
  • #1
    Да бе ( преди 3 години )
    При съвремените автомобили, при температури до -4 няма забележима разлика в разхода!Какво е това подгряване на предното стъкло за 1 час?!? Каране вечер с фарове за мъгла?!?Фаровете за мъгла...са за мъгла!!!!Разхода може да се повиши ако прекаляваш с подгреването на място и оставянето колата да работи докато си магазина от страх да не изтине ... Подгрева на седалки ползвам първите 15-20 мин. Като цяло зимата даже и по чисти пътища карам една идея по бавно и внимателно от лятото!
fallback
Последни