fallback

Евтиното боядисване на автомобили - изгодна оферта или измама

Определено тази услуга крие рискове, които просто не си заслужават

Тенденциите на автомобилния пазар, а и обстановката у нас сочат, че и в следващите години ще трябва да караме употребявани автомобили - нови няма. Но старите коли се амортизират и изискват все повече внимание и инвестиции! Струва ли си да спестите от ремонт на каросерията и как да го направите компетентно, ви разказваме сега.

Колкото и предпазливо да е, но след няколко години експлоатация в града, колата губи оригиналния си блясък: появяват се драскотини, а на някои места вече има "бъгове" от ръжда. Благодарение на повсеместния реагент през зимата арките на калниците и праговете гният със светкавична скорост. Борбата с това явление обикновено е под формата на закупуване на нова кола.

Но всичко се промени - практически няма нови автомобили, пазарът изпитва дефицит, съпоставим с този от соц. времената. Изходът от ситуацията е да ремонтирате собствената си кола или да купите употребявана в най-доброто възможно състояние, което също не е лесно: цените скочиха не само при дилърите, но и при частните продавачи. А изборът е много малък и намалява от ден на ден.

И така, нека да разгледаме нашата родна картинка с трезв поглед: дълбоки драскотини и следи от корозия. Лакът е помътнял, боята е избледняла, пластмасовите елементи са захабени. Как да съживим блясъка на колата? Търсим бояджия по сайтове и форуми, при съседи и приятели. И навсякъде сме изправени пред една и съща дилема: или скъпо, или лошо.

При т.нар. бюджетно боядисване, майсторите взимат по около 100 - 150 лв. на детайл, в специализираните сервизи тази услуга е двойна, че и по-скъпа. Ако изберете евтиното, макар и майсторът да е добър, то както се случва дяволът се крие в малките неща: колата не се разглобява и всъщност не се подготвя както трябва. Лека шкурка, хартиено тиксо, обезмасляване с мръсен парцал и накрая пръскане с евтина боя.

И без да се чака изсъхване и още повече без полиране или премахване на леки течове се нанася лака. В момента на приемане - по някаква причина, винаги вечер, под светлината на приглушени лампи, колата наистина изглежда добре запазена. Евтино и весело!

В действителност обаче такава "боя" ще издържи една зима, след което ще започне да се напуква, а недобре почистената ръжда отдолу, ще започне да я надува. Гореописаната операция се извършва изключително и само при продажба, но когато искате да карате автомобила още дълго е добре да отделите повече средства и да боядисате любимата си кола в професионален сервиз с камера и качествени материали.

Иначе чудеса не се случват. Боядисването на автомобил е дълъг и трудоемък процес, който включва използването на скъпи консумативи и компоненти, десетки часове работа, електричество и специална камера, опитен майстор и гаранция. Може би тази услуга е евтина? Разбира се, че не е.

Ако колата няма ръжда, но боята и лакът са захабени и не ви се дават пари за професионален автобояджия, то пробвайте с полиране. В крайна сметка просто я измийте добре. Но рискуването на актив в т.нар. „бюджетно боядисване“ със срокове за „няколко дни“ е съмнителна лотария и определено не ви я препоръчваме.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Абсолютно съм съгласен със статията, но има и някои тънки моменти. Въпросът не е само в цената А в майстора защото наистина има майстори които работят евтино и качествено но има и такива които ти вземат една торба с пари и не си свършват както трябва работата. Просто трябва да попаднете на човек.
fallback
Последни