fallback

Евтиното боядисване на автомобили - изгодна оферта или измама

Определено тази услуга крие рискове, които просто не си заслужават

Тенденциите на автомобилния пазар, а и обстановката у нас сочат, че и в следващите години ще трябва да караме употребявани автомобили - нови няма. Но старите коли се амортизират и изискват все повече внимание и инвестиции! Струва ли си да спестите от ремонт на каросерията и как да го направите компетентно, ви разказваме сега.

Колкото и предпазливо да е, но след няколко години експлоатация в града, колата губи оригиналния си блясък: появяват се драскотини, а на някои места вече има "бъгове" от ръжда. Благодарение на повсеместния реагент през зимата арките на калниците и праговете гният със светкавична скорост. Борбата с това явление обикновено е под формата на закупуване на нова кола.

Но всичко се промени - практически няма нови автомобили, пазарът изпитва дефицит, съпоставим с този от соц. времената. Изходът от ситуацията е да ремонтирате собствената си кола или да купите употребявана в най-доброто възможно състояние, което също не е лесно: цените скочиха не само при дилърите, но и при частните продавачи. А изборът е много малък и намалява от ден на ден.

И така, нека да разгледаме нашата родна картинка с трезв поглед: дълбоки драскотини и следи от корозия. Лакът е помътнял, боята е избледняла, пластмасовите елементи са захабени. Как да съживим блясъка на колата? Търсим бояджия по сайтове и форуми, при съседи и приятели. И навсякъде сме изправени пред една и съща дилема: или скъпо, или лошо.

При т.нар. бюджетно боядисване, майсторите взимат по около 100 - 150 лв. на детайл, в специализираните сервизи тази услуга е двойна, че и по-скъпа. Ако изберете евтиното, макар и майсторът да е добър, то както се случва дяволът се крие в малките неща: колата не се разглобява и всъщност не се подготвя както трябва. Лека шкурка, хартиено тиксо, обезмасляване с мръсен парцал и накрая пръскане с евтина боя.

И без да се чака изсъхване и още повече без полиране или премахване на леки течове се нанася лака. В момента на приемане - по някаква причина, винаги вечер, под светлината на приглушени лампи, колата наистина изглежда добре запазена. Евтино и весело!

В действителност обаче такава "боя" ще издържи една зима, след което ще започне да се напуква, а недобре почистената ръжда отдолу, ще започне да я надува. Гореописаната операция се извършва изключително и само при продажба, но когато искате да карате автомобила още дълго е добре да отделите повече средства и да боядисате любимата си кола в професионален сервиз с камера и качествени материали.

Иначе чудеса не се случват. Боядисването на автомобил е дълъг и трудоемък процес, който включва използването на скъпи консумативи и компоненти, десетки часове работа, електричество и специална камера, опитен майстор и гаранция. Може би тази услуга е евтина? Разбира се, че не е.

Ако колата няма ръжда, но боята и лакът са захабени и не ви се дават пари за професионален автобояджия, то пробвайте с полиране. В крайна сметка просто я измийте добре. Но рискуването на актив в т.нар. „бюджетно боядисване“ със срокове за „няколко дни“ е съмнителна лотария и определено не ви я препоръчваме.

fallback
  • #11
    ( преди 2 години )
    От 30 години съм в бранша .Пишете глупости.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Двигател на днешната икономика е егото.То създава конглокенцията, то поражда необходимостта, то движи всичко!
  • #9
    Щирлиц ( преди 2 години )
    Лакът се нанася след като боята е изсъхнала до определена степен.Писалият тази статийка леееко е прекалил с фантазиите.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Цената зависи от града.
  • #7
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    "Работим бързо, евтино и качествено!Моля, изберете две от опциите..."
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    И от какъв зор да си боядисвам одрасканата тук там кола - на мен си ми върши идеална работа - гумите са Мишлен, консумативи от официалния вносител и т.н. Външния вид е за комплексари. Хубава, грозна - все кола.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Щом може да те гавне от нейде ще го направи, пък ако ще и 2 торби да му наринеш
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    И най-добрите автобояджий да се намерят пак ще са тарикати и няма да свършат работа на 100%!
  • #3
    #1 ( преди 2 години )
    Евтино и качествено ми звучи като баснята за индийските програмисти от началото на новият век: Много, евтини и добри ;))). В действителност многото не са добри, а добрите не са евтини.
  • #2
    Дамян ( преди 2 години )
    Аз вместо да я боядисвам си взех същата кола на двойна цена и готово.Сега остава да продам първата вместо за 5 за 10 бона.
fallback
Последни