fallback

Колко често се сменя маслото, ако колата се кара малко?

Препоръките на производителя трябва да се следват, но има универсален срок

Съвременните моторни масло имат доста голям срок на годност, като той не зависи от това, къде са съхраняват – дали в туба в магазина или във варел. Средно той е около 5 години, което означава, че през този период лубрикантът може да бъде използван.

Означава ли това обаче, че ако един автомобил се кара много рядко, маслото в него ще продължи да върши работа за по-дълъг период? Отговор на този въпрос дават експертите от изданието Carsweek, които припомнят какви са интервалите, на които маслото в колата трябва да бъде сменяно.

„Интервалът на смяна на маслото се посочват от самия производител. А това означава, че различните марки може да имат напълно различни препоръки. При едни модели, например, се посочва пробег от 7500 км, а при други – 15 000 км. При колите на Peugeot и Citroen препоръчваният срок е доста по-голям - 30 000 км“, посочват специалистите.

Според тях, пробегът с едно масло не бива да превишава 20 000 км, а ако става дума за брой на месеци, то числото там е 12. Тази препоръка се основава на това, че смазката е в контакт с продуктите за горене и окисляване, а също така и с вода. И това се отразява негативно на нейните работни характеристики.

„Няма особено значение, колко често в годината се експлоатира автомобила. Маслото му трябва да се сменя поне веднъж за този срок. Ако това правило бъде пренебрегнато, рискувате ремонт на двигателя, а той не е никак евтин”, допълват специалистите.

fallback
  • #8
    Вин ( преди 2 години )
    Ако примерно, живееш в чужбина или пътуваш за дълго и за година си навъртял 4000км., колко би могло да се "окисли", че да причини"сериозни щети" на двигателя?! А иначе, е ясно, че ако имаш време и средства е добре всяка седмица да го менкаш!
  • #7
    FenIX ( преди 2 години )
    Производителя дава препоръка за интервала на смяна на база нова кола в която всичко е изрядно. С времето уплътнения и всичко останало по колата остарява и нещата не са същите при 2-3 годишна и при 20 - 30 годишна кола каквито са голяма част по нашите пътища
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Интервалите за смяна на маслото се изчисляват на работо часа на двигателя!Просто е, колкото повече извънгратско шофиране, толкова по голям интервал и обратното за граткото шофиране.Тъй като за същите работо часа на дв. минавате по малко километри.Всеки грамотен и уважаващ себе си автомонтьор трябва да е наясно с това и да дава препоръки относно обслужването на автомобила, но уви. За съжеление е пълно с некомпетентни такива чупещи колите ви
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Някой от вас да е имал проблем с автомобила си ако го е поддържал по начина който е указал производителя? Не говорим ако сте закупили колата втора-трета и четвърта ръка и не се знаят реалните километри? Аз купувам само нови коли и сменям консумативи както е посочил производителя, най-старата ми кола е Ауди А6 която закупих 2005г. в момента е на 280 000км. сменям масло на 35000км. и никога не съм сменял маслото в скоростната кутия, и никога не съм ремонтирал двигател или скоростна кутия.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    15 хиляди ама друг път, това е в идеални условия - в тежки условия на експлоатация се сменя на 10, че дори и на 8 хиляди. Такива са си написани в книжката, например - каране често на кратки разстояния, каране над 140 км/ч, каране в запрашена среда (Софийско) и т.н.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Казвал съм го и друг път. Сменям масло на двигателя на 5 000 км., а на всяка четвърта или пета смяна, сменям и маслото на скоростната кутия. 5 000 км. ги правя за 3-5 месеца, така че срока на "годност" не ме вълнува. А тези, които правят по-малко от тези километри за година-две, се чудя, за какъв *** изобщо имат коли?! Както си смазвам душичката с ракийка, така и колата с масълце. Поддръжката на колата е най-вече безопастност, а тя, цена няма!
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    До #1. Производителя дава тези параметри за смяна на моторното масло при експлоатация на автомобила в идеални условия и с използването на качествено гориво и масло. Всички знаем качеството на горивата в БГ, да не говорим за пазара с фалшиви разфасовки на всички реномирани марки масла. И като сложим 90% шофиране в градски условия......е сменяй на 20 000км -30 000км..П.П. Всеки има глава на раменете, за да мисли и решава сам за себе си!
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Вярно е че има окисляване, но мисля, че няма по-добри експерти и хора които да са тествали повече продукта от производителя, а производителя казва, че маслото трябва да се смени на определени километри или след 2 години, което събитие настъпи първо. Тоест хилядите им изследвания са показали, че маслото може да изкара две години в двигателя, мнението на псевдо експерти, които казват година, въпреки, че не са произвели и 1литър масло не ме вълнуват.
fallback
Последни