fallback

Колко често се сменя маслото, ако колата се кара малко?

Препоръките на производителя трябва да се следват, но има универсален срок

Съвременните моторни масло имат доста голям срок на годност, като той не зависи от това, къде са съхраняват – дали в туба в магазина или във варел. Средно той е около 5 години, което означава, че през този период лубрикантът може да бъде използван.

Означава ли това обаче, че ако един автомобил се кара много рядко, маслото в него ще продължи да върши работа за по-дълъг период? Отговор на този въпрос дават експертите от изданието Carsweek, които припомнят какви са интервалите, на които маслото в колата трябва да бъде сменяно.

„Интервалът на смяна на маслото се посочват от самия производител. А това означава, че различните марки може да имат напълно различни препоръки. При едни модели, например, се посочва пробег от 7500 км, а при други – 15 000 км. При колите на Peugeot и Citroen препоръчваният срок е доста по-голям - 30 000 км“, посочват специалистите.

Според тях, пробегът с едно масло не бива да превишава 20 000 км, а ако става дума за брой на месеци, то числото там е 12. Тази препоръка се основава на това, че смазката е в контакт с продуктите за горене и окисляване, а също така и с вода. И това се отразява негативно на нейните работни характеристики.

„Няма особено значение, колко често в годината се експлоатира автомобила. Маслото му трябва да се сменя поне веднъж за този срок. Ако това правило бъде пренебрегнато, рискувате ремонт на двигателя, а той не е никак евтин”, допълват специалистите.

fallback
  • #18
    Неук ( преди 2 години )
    Карам 3000-4000 на година. Сменям на две години масло. Дизел от народните коли. Колата е на 60 000 навъртяни от мен. Помолих моя майстор да "погледне" през картера и отгоре колко е зле, че сменям маслото не на година, а на две. Ами перфектно състояние. Между другото освен лагер главина на едната гума, масло, филтри, антифриз и спирачна течност друго за 17 години не съм сменял. Карам в България основно, но веднъж на A9 към Нюрнберг се опитах да проверя максималната скорост, но мъка......
  • #17
    USA ( преди 2 години )
    Не знам защо ми сложиха звездички. Не съм употребявал нецензурни думи. Посочих героя на Алеко Константинов.
  • #16
    Айде де ( преди 2 години )
    Ако не сте виждали двигател задръстен от грес(буквално),нямате на представа какво може да причини маслото на двигател който е припалван няколко пъти за 4-5 години. Чагъртан и мит 3 пъти за да стане годен за движение.
  • #15
    USA ( преди 2 години )
    Производителят дава указания, които трябва да се спазват. Ясно е упоменато в книжката на моята двегодишна кола - 2 години или 30000 км - а виждам и на други производители. Бай *** никога не вярва на умния. Винаги знае повече от умния. Винаги някой се опитва да го излъже. Той знае кога се сменя маслото. И този ***, който дава тези мнения, в повечето случаи не кара нова кола от магазина. Същият този *** дори не знае как да си хвърля ***, като го оставя до кофата вместо вътре в нея...
  • #14
    greshkov ( преди 2 години )
    Зависи каква е колата. На моята каруца по предписание е на 10 хиляди км или 5 години.
  • #13
    Аз ( преди 2 години )
    Просто е. Автомобилните производители казват, че може да се сменя рядко, защото така по-скоро ще се наложи да смените автомобила с нов, като му се скапе двигателя. Производителите на масла пък казват да е често, за да продават повече масла. Истината е някъде по-средата.
  • #12
    Бай Х.. ( преди 2 години )
    В ЮАР в Ланд Роувъра на Шефа от 1970-те години сипваха английско масло е пробег 60х км.и колата вървеше като пушка !Но масла НРБ/СССР и за каруца не стават !
  • #11
    Петко ( преди 2 години )
    В книжката на моята ланча пише - 40 хил. или 2 години. Нова кола, купена преди 10 години, вървяла е в Италия така, да дойде тук и тепърва да сменям маслото през 5 минути, не е ли малко смешно и излишно? Зависи кой колко кара, съвсем спокойно е 20 хил и 2 години, нищо няма да се случи.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    А има и хора, които не сменят масло, само доливат.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    До #7 Многоправилно си го написал за моточасовете! Аз карам в многомилионен азиатски град на тропиците с отвратителен трафик, където средната скорост е 7-8 км.ч. и температурата е 32-35 градуса. Моите моточасове са минимум три пъти повече на 5000км. пробег, отколкото на някой средноевропеец. Едно е да караш в нормални условия, друго е газ-спирачка, газ-спирачка нон-стоп. Ама иначе е пълно с разбирачи тук, дето си сменят маслото на 35х. км., а на скоростната кутия, никога. Всичко е според зависи.
fallback
Последни