IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota GR Yaris премина на водород

Японците представиха хечбек с експериментален двигател

Toyota е един от малкото производителите, които продължават да вярват, че водородът може да се използва в задвижването на автомобила не само с горивни клетки, но и като гориво за двигател с вътрешно горене. Преди време компанията представи концепция за високопроходим автомобил ROV, оборудван с водороден двигател с вътрешно горене, а сега постави същия агрегат на хечбека GR Yaris.


Toyota GR Yaris H₂


В Toyota решиха да се върнат към идеята за използване на водород в буталните двигатели преди три години и дори тества технологията в състезания, оборудвайки хечбека Corolla Sport с такъв агрегат. Следващата крачка е създаването на прототипа GR Yaris H₂ с абсолютно същия агрегат.

Конструктивно това е 1,6-литровият G16E-GTS турбо-мотор с 3 цилиндъра от хeчбека Yaris GR. Разликата е, че резервоарите и процесът за зареждане са унифицирани с тези на седана Mirai, а горивната система е в състояние да „усвоява“ водород, а не бензин. Засега от Toyota не разкриват характеристиките на модела, но те е едва ли са впечатляващи.


Toyota GR Yaris H₂


Оборудваният със същия агрегат прототип Corolla Sport участва в маратонското състезания „Super Taikyu“, като завъртя 358 обиколка (1634 км) на пистата „Фуджи“ в Япония, което е наполовина по-малко от резултата на победителя. На всеки 10 обиколки колата трябваше да де зарежда от специални станции, монтирани в бокса.

Резервоарите бяха пълнени с водород 35 пъти, като това отне 4 часа. Още 8 часа отидоха за за отстраняване на неизправности и диагностика, което означава, че Corolla е прекара,а само 11 часа и 54 минути на пистата. Към това трябва да се добави и факта, че водородният двигател произвежда само 80% от мощността на същия бензинов мотор.

Още снимки на водородния GR Yaris - вижте в галерията:

За втората надпревара – на пистата „Аутополис“, инженерите на Toyota направиха доста промени. Мощността беше увеличена до 90%, а максималният въртящ момент – с 15%. Времето за зареждане беше намалено с 40% - до 3 минути, но и това не позволи на колата да се съревновава при равни условия с останалите.
Снимки: Toyota


0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Какво да гледам? Не са твърдотелни. Все още никой не произвежда серийно твърдотелни батерии. Произвеждат се само единични бройки в лабораториите и толкова. Проблемът както при графеновите е серийното производство, а не производството на самия прототип, който струва милиони. Постигането на разумна цена е проблемът.
  • #9
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До 7 ( преди 1 месец )
    Виж колите на BYD (китайска марка) с какви батерии са и пак пиши до къде са стигнали! Колите вече се продават в Норвегия! Батериите не се палят при удар и можеш да забиеш даже пирон в батерията!
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Батериите с твърд електролит не са задънена улица по принцип. Само за Тойота.
  • #7
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Абе каскет ( преди 1 месец )
    Тези батерии с твърд електролит ги обявиха преди десетина години. Тогава много малко хора бяха чували за Тесла. Преди двайсетина години говориха за водородни автомобили. Да ми кажеш какво точно са постигнали за толкова години от тези две технологии? Повече от очевидно е, че и двете са задънени улици
  • #6
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Тойота е единствения производител който разработва и от повече от година тества батерии с твърд електролит. Колко пък да са назад с електрификацията? Назад са само по брой самозапалващи се батерии. Но това е защото си тестват обстойно технологиите преди да ги продадат на клиентите, за разлика от няки компании имащи претенции за иновативност.
  • #5
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В Тойота не работят случайни хора и афиширането на подобни новини си има конкретна цел - отправянето на посланието, че видите ли Тойота е иновативна компания и смело влага милиони в развитието на нови технологии. Врементата са такива, че те не могат да си позволят да стоят отстрани и да гледат как редица други компании напредват с електрификацията, а Тойота е на опашката. Като всяка една голяма компания те са готови да похарчат милиони за ПР и подобряване на имиджа.
  • #4
    7 rate up comment 7 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    В жестока заблуда си! Този yaris е с ДВГ на водород и има вредни емисии. Както заради изгорялото масло, така и азотни окиси заради прегряването на азота от атмосферния въздух. Така че предимства няма!
  • #3
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Какви позитиви, г-н Русе? Позитив в единствено число - няма преки вредни емисии от колата. Всичко останали са негативи, и то от тежки по-тежки: скъпо, замърсяващо и нискоефективно производство на газа; скъпо, бавно и опасно зареждане; скъпи зарядни станции с ограничен капацитет; опасно транспортиране и съхранение; тежка и обемиста задвижваща система; недостатъчна мощност, налагаща монтирането на акумулатор; кратък живот на горивните клетки.
  • #2
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В Русе се открива първата водородна станция в България. В цивилизования свят има тук там. Все пак говорим за съвсем иновативни технологии с евентуално бъдещо комерсиално използване. Като цяло водородната технология носи своите позитиви.
  • #1
    10 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Оф, пък са тръгнали по задънена улица. Не бяха ли същите тези от Toyota които обясняваха че няма да произвеждат електромобили защото нямало изградена зарядна инфраструктура? А къде е зарядната инфраструктура за водород? Дори в България има 300 обществени зарядни станции за електромобили, но няма нито една за водород. Ток можеш да си заредиш и в гаража от контакта, а водород откъде?