Компанията Maserati се готви да спре най-достъпния си модел - седана Ghibli, чието сегашно поколение се произвежда от 2013 г. По информация на Automotive News, 2022 година ще бъде последна в историята на модела, след което той ще бъде изпратен в пенсия.
Това означава, че сегашната, трета генерация на Ghibli ще прекара близо 10 години на поточната линия. Седанът няма да получи директен наследник, тъй като ще отстъпи място на конвейeра на малкия всъдеход Grecale.
В момента моделът се предлага във версии с V8 и V6 (бензин и дизел), както и с хибриден агрегат на базата на 2,0-литров турбодвигател. Мощността варира от 275 до 580 к.с., като най-мощната версия Trofeo с 3,8-литров мотор вдига 100 км/ч от място за 4,3 секунди. Предаването е задно или към четирите колела, а скоростната кутия – 8-степенна ZF.
В своята история историята Ghibl претърпя няколко сериозни промени. Първото поколение беше Гран Турър с V8 двигател, който се произвежда от 1967 до 1973 г. По-късно – от 1992 до 1998 г. италианците продаваха под това име купе с V6 с двоен турбокомпресор.
Що се отнася до кросоувъра Grecale, който ще се настани под Levante в гамата на марката и ще използва платформата със задвижване на четирите колела на Alfa Romeo Stelvio. Моделът ще се предлага с избор от 3 агрегата – хибриден като на седана Ghibli, 3,0-литров V6 и изцяло електрически. Премиерата му е насрочена за догодина.
Снимки: Maserati