Преди година и половина японският производител представи стратегията си Nissan Next, която обаче беше краткосрочна. Сега компанията е готова с нов план, наречен Nissan Ambition 2030, чиято основна цел е да увеличи дела на електрифицираните модели (електрически превозни средства и хибриди) до 50% до 2030 г.
Новата стратегия включва и дъщерната марка Infiniti), като през следващите пет години Nissan ще инвестира 2 трилиона йени (17,6 млрд долара) в развитието на електрическата гама. Основна роля за електрификация ще играе Европа, като японците предвиждат до 2026 г. да увеличат продажбите на електромобили и хибриди на Стария континент до 75%. За сравнение, в Япония този показател ще бъде само 55%, а в Китай – 40%. За САЩ целта също е 40% увеличение, но тя трябва да бъде постигната по-късно – през 2030 г.
До 2026 г. световното производство на тягови батерии за Nissan трябва да достигне 52 гигават-часа, а през 2030 г. тази цифра трябва да достигне 130 гигават-часа. През 2028 г. компанията ще представи нови твърдотелни батерии, които ще намалят единичната цена на 75 дола за кВт/ч с перспектива за достигане на 65 долара. По това време електрическите автомобили трябва да се изравнят по цена с бензинови.
Освен това, Nissan планира да инвестира 176 милиона долара в инфраструктура за зареждане до 2026 г., а дългосрочната оперативна печалба на компанията трябва да надхвърли 5% (срещу 1,5% през текущата фискална година). Като част от стратегията Nissan Ambition 2030 ще бъдат представени 15 нови електрически модела и осем хибридни модела.
Снимка: Nissan