fallback

9 предавки и 8 съединителя - вижте как изглежда трансмисията на Koenigsegg

Скоростната кутия LST Robot е проектирана специално за хиперколата Jesko

Компанията Koenigsegg публикува в социалните медии снимки на деветстепеннна роботизирана скоростна кутия (LST), проектирана специално за хиперколата Jesko. Тя се състои от 6 двойки зъбни колела, 8 „мокри“ многодискови съединителя, включително диференциала, и три вала с пиньон вместо двата в конвенционалните DCT кутии.

Съединителите в LST се затварят и отварят едновременно за две милисекунди, а смяната на предавката става за 20-30 милисекунди. В този случай кутията може да прескача няколко стъпки, докато последователните „роботи“ могат да прескочат само до следващата.

Самата LST трансмисия е втората изцяло вътрешна разработка на Koenigsegg след Direct Drive. Инженерите на компанията твърдят, че обичайният преселективен „робот" с два съединителя е твърде тежък, така че измислиха как да го заменят. LST тежи само 90 килограма, с една трета по-малко от конвенционалните DCT кутии. Агрегатът няма синхронизатори, но има осем многодискови съединителя в маслена баня и три зъбни вала.

Както стана дума, кутията може да „прескача“ няколко стъпки наведнъж, когато обикновените DCT преминават само към следващата предавка. За това е отговорна системата Ultimate Power on Demand (UPOD), която сравнява скоростта на автомобила и оборотите на двигателя и активира предавка, която е полезна за „експлозивно“ ускорение. Тъй като всички съединители се отварят и затварят едновременно, а смяната става светкавично – за около 20-30 милисекунди.

Механизмът за превключване на LST е с двоен режим - леко натискане на лостчетата или селектора на трансмисията сменя предавката на следващата, а ако бъде натиснато по-силно, UPOD ще работи и кутията ще отива директно на оптималната предавка за ускорение, - от седма на четвърта, например. Има общо девет предавки плюс една задна.

Снимки: Facebook

fallback
  • #11
    Д-р Исня ( преди 2 години )
    "Това е стара разработка на Рено" ..... открадната от старите румънски архиви на Дачия.
  • #10
    Петко ( преди 2 години )
    Това ще се строши още при сглобяването ;-)
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Курс
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Чичо Манчо това как ще го ремонтираш не те знам. Че те пращам на глокс.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Този с Реното- "НИМОГА ПИЧ НАПРАВО УМИРГАМ"
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз си карам таралясника с четиристепенен автомат и съм доволен, но това не означава, че светът не трябва да върви напред! Браво на пичовете!
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Това е стара разработка на Рено.
  • #4
    Владо ( преди 2 години )
    Все повече се убеждавам, че напоследък при хиперавтомобилите просто няма кой дори да се доближи до нивото на Koenigsegg.Именити марки с големи претенции и славно минало правят вече ширпотреба, еденици са като тези шведи.Адмирации за работата им.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    А пък германец и на каса бира няма да разбере как работи. Виж ако искаш нещо да се *** механично го възлагаш за "изобретяване" и "изработване" на някой от тях и безотказното чупене ти е гарантирано!
  • #2
    //// ( преди 2 години )
    Без значение далия преписал, това е пътят за да има развитие този сайт. Добри технически статии и последните новости в автомобилостроенето. Поздравления за статията!
fallback
Последни