Компанията GCK Exclusiv-e и нейният състезателен отбор GCK Motorsport ще участват в дебютния сезон на електрическия клас на Световния рали-крос шампионат. Британците ще карат легендарната Lancia Delta Integrale, но в нов вариант, похвалиха се от тима.
Състезателната кола ще бъде базирана на собствен проект на GCK, който се казва Delta Evo-e. Тя ще получи електрическа задвижваща система от австрийската компания Kreisel Electric, откъдето обещават динамика като на автомобил от Формула 1. Сега задвижването на готовия прототип става с един електромотор, развиващ 200 к.с. и 358 Нм, но постоянната мощност е ограничена на 121 к.с. и 200 Нм.
Батерията на електрическата Lancia Delta Evo-e е с капацитет 29 кВт/ч, като те стигат за пробег с едно зареждане от 200 км. Задвижването е бъде към четирите колела, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 6,6 секунди. Това, разбира се, не може да бъде динамика на болид от Формула 1 и затова от тима са потърсили помощта на Kreisel Electric.
Австрийската фирма наскоро помогна на Skoda да изгради електрическия прототип RE-X1 Kreisel, а сега ще инвестира целия си опит в Lancia. По предварителна информация хечбекът ще бъде оборудван с нов агрегат с мощност 680 к.с. и 880 Нм, като това ще осигури ускорение от място до 100 км/ч за около 2 секунди (колкото и при болидите от Формула 1).
Обширната програма на GCK Motorsport за следващата година предвижда не само създаването на автомобил за рали-крос. През януари екипът ще пусне бъги GCK Thunder с V6 3.5 двигател на биогориво, а също така ще покаже експерименталния състезателен SUV e-Blast H2, задвижван от водород.
Снимки: GCK Motorsport