fallback

Volkswagen вече не е номер 1 в Европа, а Golf е извън Топ 10

Eто кои са 10-те най-продавани автомобила през октомври - със съвсем нов лидер

Volkswagen вече не е компанията с най-големи продажби в Европа, а Golf не е най-продаваният модел, показват данните на АСЕА и JATO Dynamics за октомври. Няколко фактора, и най-вече кризата за микрочипове, разместват сериозно позициите на Стария континент.     От началото на годината във Волфсбург са произведени едва около 300 000 автомобила - най-слабото постижение от над 60 години насам     Според данните на JATO за продажбите по модели, номер 1 в Европа през октомври е Peugeot 2008. Volkswagen Golf, който в последните 40 години почти неизменно е лидер на Стария континент, сега не попада дори в Топ 10. Впрочем в това едва ли има особена изненада: преди няколко дни германската компания призна, че заради липсата на чипове производството в завода й във Волфсбург е спаднало до най-ниските си нива от... 1958 година насам.

Volkswagen губи и първото си място като най-голяма автомобилна група на континента. По данни на АСЕА през октомври групата е продала 134 103 автомобила - при над 239 000 за същия месец на уж кризисната 2020. От този срив се е възползвала групата Stellantis (обединението на Peugeot-Citroen с Fiat-Chrysler), която е пласирала 147 808 автомобила. Все пак за десетте месеца на 2021 VW си остава номер едно, с близо 290 000 автомобила аванс. Третата позиция е за групата Renault.     Hyundai, Kia, Porsche и Smart са единствените марки, които отчитат пазарен ръст през октомври     Като цяло продажбите в Европа през десетия месец на 2021 са спаднали с 29% на годишна база, което го прави най-слабия октомври, откакто АСЕА води такава статистика. Продажбите в ЕС, Великобритания и страните от EFTA са едва 798 693 бройки. Печеливши от ситуацията са корейските брандове Hyundai и Kia, луксозната марка Porsche и производителят на градски електромобили Smart - те единствени са успели да увеличат продажбите си.

Най-голям спад отчита Skoda - 49 на сто, Audi има 46%, VW - 40%. При Stellantis сривът е 33% за Citroen и по 31% за Peugeot и Opel (и 46% за Alfa Romeo от и без това доста ниска база). Renault отчита 36% спад, Dacia - 23%. Надолу вървят и японците, с 29% свиване за Nissan и 24% за Toyota. За сметка на това Kia отчита 2.6% ръст, а Hyundai - цели 11%.

10-те най-продавани коли в Европа през октомври (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #5
    браво на Пежо ( преди 3 години )
    само дано не направят грешката да купят рено, че кой се е събрал с тия добро не е видял! примери: Волво, Нисан, Митсубиши и т.н.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Това за липсата на чипове е пълна лъжа как има чипове за някои компании а за други няма ми обяснете ако можете.
  • #3
    Боб ( преди 3 години )
    Почнаха да правят само скъпи чупливи трошки.Добре,че е лудата им секта,че инак още по назад ще са.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Е то другите да не би да имат
  • #1
    Реалист ( преди 3 години )
    Нямат чипове хората и производството е затруднено, нормални са тия неща. В Шкода и Фолксваген България няма налични автомобили на склад, а само допреди година винаги е имало по над 100 налични автомобила, от които човек може да избира и да получи веднага.
fallback
Последни