fallback

Volkswagen вече не е номер 1 в Европа, а Golf е извън Топ 10

Eто кои са 10-те най-продавани автомобила през октомври - със съвсем нов лидер

Volkswagen вече не е компанията с най-големи продажби в Европа, а Golf не е най-продаваният модел, показват данните на АСЕА и JATO Dynamics за октомври. Няколко фактора, и най-вече кризата за микрочипове, разместват сериозно позициите на Стария континент.     От началото на годината във Волфсбург са произведени едва около 300 000 автомобила - най-слабото постижение от над 60 години насам     Според данните на JATO за продажбите по модели, номер 1 в Европа през октомври е Peugeot 2008. Volkswagen Golf, който в последните 40 години почти неизменно е лидер на Стария континент, сега не попада дори в Топ 10. Впрочем в това едва ли има особена изненада: преди няколко дни германската компания призна, че заради липсата на чипове производството в завода й във Волфсбург е спаднало до най-ниските си нива от... 1958 година насам.

Volkswagen губи и първото си място като най-голяма автомобилна група на континента. По данни на АСЕА през октомври групата е продала 134 103 автомобила - при над 239 000 за същия месец на уж кризисната 2020. От този срив се е възползвала групата Stellantis (обединението на Peugeot-Citroen с Fiat-Chrysler), която е пласирала 147 808 автомобила. Все пак за десетте месеца на 2021 VW си остава номер едно, с близо 290 000 автомобила аванс. Третата позиция е за групата Renault.     Hyundai, Kia, Porsche и Smart са единствените марки, които отчитат пазарен ръст през октомври     Като цяло продажбите в Европа през десетия месец на 2021 са спаднали с 29% на годишна база, което го прави най-слабия октомври, откакто АСЕА води такава статистика. Продажбите в ЕС, Великобритания и страните от EFTA са едва 798 693 бройки. Печеливши от ситуацията са корейските брандове Hyundai и Kia, луксозната марка Porsche и производителят на градски електромобили Smart - те единствени са успели да увеличат продажбите си.

Най-голям спад отчита Skoda - 49 на сто, Audi има 46%, VW - 40%. При Stellantis сривът е 33% за Citroen и по 31% за Peugeot и Opel (и 46% за Alfa Romeo от и без това доста ниска база). Renault отчита 36% спад, Dacia - 23%. Надолу вървят и японците, с 29% свиване за Nissan и 24% за Toyota. За сметка на това Kia отчита 2.6% ръст, а Hyundai - цели 11%.

10-те най-продавани коли в Европа през октомври (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз забелязвам и друго в последно време - масово вече се купуват коли в В сегмент. Само Фокус-а тук е от С. Преди бяха 90% С. То и В-то порасна доста и е на нивото на С от преди 10-тина години.
  • #14
    И.а ( преди 3 години )
    Пежо и Фиат много вдигнаха качеството през последните 5 години. Хюндай Киа и те.
  • #13
    Top ( преди 3 години )
    А ти си бавноразвиващ се,нали?
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    ми то в Пежо няма чипове, те са още с транзистори!!!
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    "Кризата" с чиповете е, като пЛандемията - всички тръбят за нея, но истината е съвсем друга. Облъчват ви с глупости, а вие им вярвате. Компонентите за бъдещото производство се договарат предварително, минимум една година напред. ВАГ имат най-много съвместни с китайците в Китай от който и да е друг автопроизводител в Европа. Така, че това с чиповете е приказка за наивници. Проблемите им са съвсем други и чиповете са елементарно оправдание...
  • #10
    Пропов ( преди 3 години )
    Кризата с чипове е съвесем реална. И удря навсякъде. Просто някой фирми са се усетили и са договорили чипове с приоритет, или някаква друга врътка,но разполагат. Други проспаха началото на кризата и сега за тях няма вече чипове. Това е и във всички сфери на технологичния бизнес. Но при колите и смартфоните е най очевидно защото са най оборотните стоки.
  • #9
    Гочето с голфа ( преди 3 години )
    Всъщност кризата с чиповете е на път да прерасне в по сериозна, за класическите автопроизводители. Коли обявиха че ще произвеждат/оборудват:APPLE, XIAOMI, HUAWEI, OPPO.
  • #8
    Гочето с голфа ( преди 3 години )
    Пак да припомним за кризата с чиповете. Едни производители заложиха на нови решения и платформи. Други свикнали да печелят от нищо, ползват остарели платформи, за които производителите на чипове отказват да изградят нови мощности, и ето ви кризата с "чиповете"
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    До предходния коментатор. Във VW форума има момчета които споделят, че си поръчват нови коли за които ще чакат средно година.Защо според теб ще е това голямо чакане, заради върнати те лизингови бройки ли?Нали знаеш, че за всяка кола си има купувач
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Да бе, да! Пежо откъде вземат чипове, а за ВАГ няма. Пълни простотии! Истината е, че ВАГ са я закъсали яката. Продължават делата и плащанията по дизел гейт. Непрекъснато се връщат коли и се плащат обещетения. Другото е, че много бизнеси фалираха и върнаха лизинговите коли. Заринати са с подобни коли, който никой не купува, а трябва да ги пробутат на някой. Заради това измислиха врътката с чиповете уж, че имало криза. Не, подобно нещо няма. Залъгват клиентите с върнати коли. Мошеници.
fallback
Последни