fallback

Volkswagen вече не е номер 1 в Европа, а Golf е извън Топ 10

Eто кои са 10-те най-продавани автомобила през октомври - със съвсем нов лидер

Volkswagen вече не е компанията с най-големи продажби в Европа, а Golf не е най-продаваният модел, показват данните на АСЕА и JATO Dynamics за октомври. Няколко фактора, и най-вече кризата за микрочипове, разместват сериозно позициите на Стария континент.     От началото на годината във Волфсбург са произведени едва около 300 000 автомобила - най-слабото постижение от над 60 години насам     Според данните на JATO за продажбите по модели, номер 1 в Европа през октомври е Peugeot 2008. Volkswagen Golf, който в последните 40 години почти неизменно е лидер на Стария континент, сега не попада дори в Топ 10. Впрочем в това едва ли има особена изненада: преди няколко дни германската компания призна, че заради липсата на чипове производството в завода й във Волфсбург е спаднало до най-ниските си нива от... 1958 година насам.

Volkswagen губи и първото си място като най-голяма автомобилна група на континента. По данни на АСЕА през октомври групата е продала 134 103 автомобила - при над 239 000 за същия месец на уж кризисната 2020. От този срив се е възползвала групата Stellantis (обединението на Peugeot-Citroen с Fiat-Chrysler), която е пласирала 147 808 автомобила. Все пак за десетте месеца на 2021 VW си остава номер едно, с близо 290 000 автомобила аванс. Третата позиция е за групата Renault.     Hyundai, Kia, Porsche и Smart са единствените марки, които отчитат пазарен ръст през октомври     Като цяло продажбите в Европа през десетия месец на 2021 са спаднали с 29% на годишна база, което го прави най-слабия октомври, откакто АСЕА води такава статистика. Продажбите в ЕС, Великобритания и страните от EFTA са едва 798 693 бройки. Печеливши от ситуацията са корейските брандове Hyundai и Kia, луксозната марка Porsche и производителят на градски електромобили Smart - те единствени са успели да увеличат продажбите си.

Най-голям спад отчита Skoda - 49 на сто, Audi има 46%, VW - 40%. При Stellantis сривът е 33% за Citroen и по 31% за Peugeot и Opel (и 46% за Alfa Romeo от и без това доста ниска база). Renault отчита 36% спад, Dacia - 23%. Надолу вървят и японците, с 29% свиване за Nissan и 24% за Toyota. За сметка на това Kia отчита 2.6% ръст, а Hyundai - цели 11%.

10-те най-продавани коли в Европа през октомври (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #25
    анонимен ( преди 3 години )
    откъде идва това желание да слугувате бе? немците не ви броят дори за хора
  • #24
    Хфцф ( преди 3 години )
    Оле, нормално хората, като се нуждаят от автомобил, не им се чака. Ще вземат от тези които има налични...щото преди това никой не ги е купувал. Пежо единствено баничарка бих си взел...да не ми е жал като я товаря.
  • #23
    До 20 ( преди 3 години )
    Това е резултат на липса на чипове и намалено производство, но кой да чете статиите, Сричаш половин час заглавието и започваш едни локуми да разтягаш. Първо прочиташ какво пише в статията и тогава можеш да напишеш нещо смислено, Все едно някой да каже че семейството ти чака дете и хората да си мислят че ти си забременял от комшията.
  • #22
    До 21 ( преди 3 години )
    Незнам дали изобщо човек с IQ 30 може да роди чак такава глупост. Как така вътрешни покупки? Производителя произвежда автомобила, това са доста разходи, после си го самокупува и отгоре доплаща и ДДС на държавата и отделно всички останали годишни данъци? И всичко това, за да изкараш много продажби и да платиш още повече данъци, повече продажби-повече данък, в реалния свят обаче фирмите гледат да крият продажбите, от Корпорации до бакалията, където не ти чукнат на касовия апарат продажбата.
  • #21
    до един там ( преди 3 години )
    Те отдавна ги хванаха, че всъщност голяма част от продажбите им се дължат на "вътрешни покупки" - с други думи всички структури на марката купуват новите модели. Първите Е-трони бяха 100% изкупени от тяхната си компания за служебни за техните служители. При ВАГ всичко е лъжа голяма. АУди са хубави автомобили, но са най-трошливите и скъпи коли за поддръжка. Жалко 90те години бяха здрави.
  • #20
    анонимен ( преди 3 години )
    Това е резултата от посредственото качество и неадекватно високите цени на марката. Като добавим и многото лъжи и подвеждане на клиентите през годините, става ясно защо са в това състояние. Всяка година се смъкват бавно, но стабилно. Всякакви други лъжи и оправдания за неуспехите им са приказки под шипковия храст. От дълги години по никакъв начин не оправдават името си фолксваген, което в превод значи: народна кола. Нито е народна, нито кола, като света. Факт!
  • #19
    Един там ( преди 3 години )
    Живея на 200 метра от едно от най-големите представителства на ФВ в Мюнхен. На път за работа минавам покрай още едно на марката, както и едно на Ауди. Та мога да кажа от първо лице, че представителствата са заринати от нови и употребявани автомобили. Толкова са много, че ги спират на улицата и табелите с цените стоят вътре. По-рано обикаляха много хора да оглеждат, но от 2 г. купувачи почти няма и едни и същи коли стоят с месеци. Та в тази връзка не съм убеден, че имат проблем с чиповете.
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    истерията с ковида има огромно значение, зорлем се прецака световната икономика
  • #17
    18 ( преди 3 години )
    И да , истерията с ковида няма никакво значение. За разлика от доволните политици, хората са доста отчаяни. Резултатите за ноември ще са същите. За декември ще видим .
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    леко изненадващо, но някои колеги леко са загатнали, че производствените схеми се променят и проблемът не е в липсата на чипове; но пък в немско пак има локдаун, така че оправдания ще се намерят
fallback
Последни