Китайската марка GAC Aion представи на автосалона в Гуанчжоу електрическия кросоувър LX Plus, който предлага пробег с едно зареждане от 1000 км. Това е постигнато благодарение на нестандартна батерия, при която в качеството на активен минерал на отрицателния електрод се използва специален силиций.
Според производителя, новата технология, която е патентована от китайската компания, предлага редица преимущества – от увеличение на плътността и мощността до намаляване на теглото и подобряване на нискотемпературните характеристики. Благодарение на използваните в случая бучки силиций, материалът се износва и се деформира по-малко, издържа на повече цикли на презарежда и осигурява по-голяма мощност на батерията.
В случая, този показател достига 205 Вт/ч на килограм (при стандартния GAC Aion LX тя е 180 Вт/ч на кг), като в перспектива този показател може да се увеличи до 280. Освен това, от компанията допълват, че броят на клетките на тази батерия са с 20% по-малко, а теглото – с 14% по-ниско. Най-впечатляващ обаче е пробегът – 1008 км по цикъла CLTC.
За да постигне този пробег, кросоувърът разчита на батерия с капацитет 144,4 кВт/ч, която работи с два електромотора с комбинирана мощност от 734 к.с. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,9 секунди. Електромобилът има 3 лидара RoboSense, които се въртят на 300 градуса, мултимедия с 8-ядрен процесор Qualcomm Snapdragon SA8155 и екран с диагонал 15,6 инча. Салонът е от кожа Nappa, като предлага още навигация с допълнена реалност и аудиосистема Alpine с 10 колони.
Снимки: GAC