IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ferrari представи поредната си Icona

Новата суперкола с V12 двигател е кръстена на легендарно състезание

Италианският производител Ferrari изпълни обещанието си и представи третата си суперкола от серията Icona. Тя се казва Daytona SP3 и се присъединява към пуснатите през октомври 2018 г. спийдстъри Monza SP1 и Monza SP2.


Ferrari Daytona SP3


Автомобилът е кръстен на легендарното състезание „24 часа на Дайтона“ от 1967 г., когато машините на марката направо смачкват конкуренцията и заемат трите места на почетната стълбичка. Дизайнът на новата „икона“ е именно в стила на спортни прототипи от 60-те години на миналия век - 330 P4, 350 Can-Am и 512 S. От тях са взети панорамното предно стъкло и огледалата за обратно виждане.

Твърди се, че в основата на Daytona е роудстърът LaFerrari Aperta, но това не е потвърдено официално от компанията от Маранело. Знае се само, че задвижването на суперколата е поверено на средно разположен 6,5-литров V12 от модела 812 Competizione, който е сериозно модифициран. Мощността на мотора е 840 к.с. и 697 Нм, като това е най-мощният двигател с вътрешно горене, поставят на модел на Ferrari.


Ferrari Daytona SP3


Агрегатът е съчетан със 7-степенна роботизирана скоростна кутия с две съединителя. Освен това, колата предлага и страхотна аеродинамика, въпреки че няма активни елементи. Основна роля в нея играе двойният дифузьор, зает от болидите от Формула 1 (той не е разработка на Ferrari, а на тима Brawn GP от 2009 година).

Шасито и каросерията на Daytona са направени от композитни материали, които осигуряват сравнително скромно тегло – 1485 кг. Така на тон тегло се падат 585 к.с., като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2,85 секунди, а до 200 км/ч – за 7,4 секунди.

Още снимки на новата суперкола от Маранело - вижте в галерията:

Снимки: Ferrari

0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Обективно ( преди 2 години )
    откакто Пининфарина вече не им правят дизайна и почнаха да си го правят "in house", нещо не е както трябва с дизайна на ферари. Това лято гледах на живо SF90 в Маранело...ами има нещо объркане с пропорциите и дизайна като цяло. Не случайно последното ферари, което наистина ме грабна беше Ф12 берлинета. Това е мое мнение.
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тоя първия коментиращ звучи като някой от отдел продажби на ВАГ. Те ти пробутват тея простотии с технологиите и накрая ти продават кола с торсионна греда и барабанни спирачки отзад...
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Иво ( преди 2 години )
    Браун ГП,Уилямс и Тойота бяха първите три отбора ,които се появиха с двойни дифузьори още в предсезонните тестове през 2009.Затова е доста странно да се каже ,че е разработка на Браун ГП.А Колин Чапман дава подобно решение през 60-те. ;)
  • #6
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ферари е религия! Ферари е оргазъм! Ферари е това, което ти вкарва буталата и клапаните в зад***ника! Ферари си ти! Просто Ферари! Пожелавам ви го на всички! Бъдете оптимисти!
  • #5
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 2 години )
    Чиста красота и елегантност. Точно обратното на "специалните" Ламбота. При Ламбо, ако свалиш добавените стърчащи панели, може да сглобиш гараж с прилежаща тоалетна.
  • #4
    19 rate up comment 0 rate down comment
    raiders ( преди 2 години )
    Еее Ферари са си класа, винаги красиви. Само не разбрах цената.
  • #3
    1 rate up comment 2 rate down comment
    д-р.Куртев ( преди 2 години )
    Дали това и първото Ferrari с врати тип "пеперуда" или бъркам ?
  • #2
    26 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 2 години )
    И заради това си решил да продадеш 5 от 6 ферарита които притежаваш?! Ох горикия разбирач, как ли спиш от липса на вълнение? Чак ми се дорева за теб и мнението ти за Ферари!
  • #1
    4 rate up comment 37 rate down comment
    112 ( преди 2 години )
    Ферари вече не са същото име предизвикващо такова вълнение. Това въздържание от внедряване на новите технологии им изиграва лоша шега. Вече дори не могат да чупят рекорди.