IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ferrari се готви да пенсионира своя туин-турбо V8

Мястото на популярния мотор ще заеме хибридна система с V6 или V12

Италианският производител Ferrari е спрял да приема поръчки за моделите си F8 Tributo и F8 Spider, твърдят клиенти на марката. От компания не потвърдиха, но и не отрекоха новината, като уточниха единствено, че двата модела все още се произвеждат.


Ferrari


Подобни твърдения обаче карат мнозина да смятат, че във Ferrari са решили да се откажат от туин-турбо V8 двигателя, поставян на тези два модела, като ще го заменят с ново поколение хибридни агрегати на основата на V6 и V12 мотори. Това също не беше потвърдено от представител на марката, който каза единствено, че компанията винаги е готова да разнообрази предложенията към различните си клиент.

Според експерти, дните на туин-турбо V8 моторът с код F154 са преброени. Двигателят дебютира през 2014 г. на Ferrari California T, а през 2015 г. беше поставен и на 488 GTB. Новите екологични изисквания обаче притиска италианския производител и той ще се насочи към електрификация на гамата си. От нея вече отпадна GTC4Lusso, който донякъде ще бъде заменен от първия SUV на марката - Purosangue.


Ferrari


Поставяният на Ferrari F8 Tributo и F8 Spider (на снимката) двигател е най-новата еволюция на семейството задвижващи агрегати F154, които не са електрифицирани. Моторът има работен обем от 3902 куб. см, плосък колянов вал и сух картер, като мощността му е 720 к.с. и 770 Нм. Толкова е и при техният предшественик Ferrari 488 Pista

Моделите Ferrari Roma и Portofino M, от друга страна, използват различна версия на този мотор, като обемът му е намален до 3855 куб. см, а мощността му е 620 к.с. и 760 Нм. При хиперколите SF90 Stradale и SF90 Spider работният обем е увеличен до 3990 куб см, като с добавянето на електромотор мощността достига 1000 к.с. (780+220).

Самият агрегат F154 е институция за марката, като печели 4 пъти подред титлата “Международен двигател на годината" от 2016 до 2019 г. и четири пъти титлата "Най-добър двигател" в същите години.

0 от 500