Един от ключовите модели на Volkswagen мина през сериозно обновление. Става въпрос за кросоувъра T-Roc, лансиран на пазара преди 4 години, който след над милион продажби в Европа и Китай минава през задължителния за средата на жизнения си цикъл фейслифт. И докато отвън промените не са големи, то в салона на машината те са доста по-сериозни.
Извън стандартния модел, промяната засяга също кабриолета T-Roc Cabrio, както и "горещата" версия T-Roc R. По купето са видими нови визии на предната и задната броня, с по-агресивни и остри линии. Промяна има и в светлините, които са с променен и по-издължен дизайн, като базово са с LED диоди. Опционално се предлага матричната технология IQ.Light LED с 24 модула за всеки челен фар.
Както и останалите скорошни модели на марката като Polo, Golf и Tiguan, гамата T-Roc е получил LED бар по продължение на челната решетка и опционални динамични мигачи. Налични са 4 нови цвята на каросерията, както и джанти с нов дизайн с диаметър от 16 до 19 инча. Версията R-Line все още е налична, като предлага някои от спортните детайли на R, без по-динамичния двигател.
И докато отвън няма революция, то интериорът на новия T-Roc е променен радикално. След критиките за твърдата пластмаса в салона на досегашния модел, от Volkswagen вече използват нов пенест и по-мек на пипане материал както на централното табло, така и при вратите. В зависимост от версията, седалките са с текстилно покритие или имитация на кожа
Арматурното табло е с ревизирана позиция и визия, а дисплеят на мултимедията е позициониран по-високо, в една линия с цифровия инструментален панел, който се предлага с диагонал от 8 или 10,25 инча. Самата мултимедия вече се предлага и с 9,2-инчов екран, към досегашните опции за диагонал от 6,5 или 8 инча. Променен е дизайнът на скоростния лост при версиите с автоматик, както и воланът. Като цяло промени в обема няма и този на багажникът е 445 литра.
При двигателите, за момента промяна няма. Налични са два бензинови мотора - еднолитров 3-цилиндров със 110 к.с. и 1,5-литров с 4 цилиндъра и 150 к.с. За двулитровият бензинов агрегат със 190 "кончета" все още няма потвърждение, а дизеловите опции (също с обем 2 литра), се предлагат във версии на мощността 115 или 150 к.с. (последната и с 4х4 система 4Motion). скоростните кутии са 6-степенна механична или 7-степенен автоматик DSG.
На върха на гамата, както и досега е позициониран Volkswagen T-Roc R. "Горещият" вариант е с познатия двулитров турбобензинов мотор, постигащ максимална мощност от 300 к.с. и пиков въртящ момент от 400 Нм. Задвижването е стандартно на четирите колела, а тягата се предава към тях през 7-степенна DSG трансмисия. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 4,9 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч.
T-Roc R ще продължава да се предлага само в закрит вариант, докато Cabrio версията с мек покрив се предлага единствено с двата бензинови двигателя. Независимо от модификацията, налице са пълен пакет технологии за безопасност и асистиране, като новост е Travel Assist, който комбинира адаптивния круиз контрол и асистента за активно поддържане на лентата. Технологията оказва интервенция на волана, ускорението и спирачките, при скорост до 210 км/ч.
Все още няма официална информация за цените на обновения кросоувър. От Volkswagen заявят, че моделът би трябвало да е при дилърите до средата на следващата година.
Повече снимки на обновения Volkswagen T-Roc (във всичките му версии) вижте в галерията: