Компанията Volkswagen представи „нампомпаното“ комби Golf R Variant, което съчетава в едно всичко най-добро, предлагано от хот-хеч с практичността на семеен автомобил, дължаща се най-вече на пространството в салона и големия багажник.
Обемът на пространството за товари варира от 611 до 1642 литра в зависимост от положението на задните седалки. Производителят е предвидил куки за закачване на чанти, мрежи за багаж и зарядни портове, а мястото за краката на пасажерите на втория ред вече е по-голямо благодарение на увеличеното разстояние между двете оси.
Всичко останало практическо е пренесено от хот-хеча Golf R, включително е 2,0-литров бензинов турбомотор. Той е 4-цилиндров, като развива мощност от 320 к.с. и 420 Нм въртящ момент, което прави автомобила най-бързото комби в историята на Volkswagen. Двигателят работи със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител и система за задвижване на четирите колела 4Motion.
Ускорението от 0 до 100 км/ч при „напомпаното“ комби отнема 4,9 секунди, което е с 0,2 секунди по-бавно от едноименния хечбек. Максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч, но при поръчване на пакет R Performance, който включва 19-цолови джанти и два допълнителни режима - „Special” и „Drift”, автомобилът вече развива 270 км/ч.
Подобно на хечбека, комбито също получава нова система за задвижване на четирите колела, която заменя стария Haldex, която позволява разпределянето на въртящия момент не само между предния и задния мост, но и между задните колела, когато това е необходимо. Самото окачване е снижено с 20 мм в сравнение със стандартния вариант, а твърдостта на пружините и амортисьорите е увеличена с 10%.
Още снимки на VW Golf R Variant - вижте в галерията:
Както и при предишните версии, новият Golf R Variant ще се предлага предимно в Европа, като продажбите му стартират в средата на август на пазарите в Германия, Великобритания и Швейцария. Засега цените не са обявени, но хечбекът стартира от 49 400, което означава, че комбито ще надхвърли 50 000 евро. А това го прави най-скъпият сериен Golf в историята.
Снимки: Volkswagen