IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Спасението за старите коли в България може да е в синтетичните горива

Индивидуалната мобилност ще става по-скъпа в бъдеще, казва Александър Миланов, управител на BMW Group Bulgaria

ХХ век мина под знака на личния автомобил - не само като превозно средство, но и като социален изравнител и ускорител на икономиката. Ще намалее ли ролята на личния автомобил с електрификацията и напредъка на автоматизацията? Ще се превърне ли колата от нещо, което притежаваме, ценим и дори обичаме, в нещо, което ползваме, когато имаме нужда?
  
   
Александър Миланов, BMW
  
   
Това е основната тема на разговора ни с Александър Миланов, дългогодишния управител на BMW Group Bulgaria, в рамките на конференцията Tech21:CarTech, организирана от Bloomberg TV Bulgaria. Цялата дискусия можете да видите на сайта на Bloomberg Tech21, а пълния разговор с Александър Миланов - във видеото под статията.
  
  
9 въпроса за бъдещето на личния автомобил (ГАЛЕРИЯ):


 


Целия разговор с Александър Миланов вижте във ВИДЕОТО:


 

0 от 500
  • #27
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Компании като-БМВ,съществуват на база-МАЗОХИЗЪМ!!!Безумни(ТРОЙНИ ЦЕНИ) и ДЪНО КАТО-КАЧЕСТВО!!!Купувайки си-БМВ,ставаш роб на СЕРВИЗИТЕ ИМ!!!Казвам го от опит...многократен,различни модели,винаги купувани-НОВИ!!!ДЪНО НА ДЪНОТО!!!
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Именно затова се ползват куп други технологии, както и батерии за няколко месеца напред. Но откъде акъл за толкова много?
  • #25
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тоя дет ми е сложил палче надолу щото не може да смята, направо да ходи да му издават германски паспорт. Не знам толкова ли хората не разбират, че зелените неща не са икономически изгодни, освен за производителите и търговците, които ги продават. Както и за управниците, които ще приберат милиарди от лобисти.
  • #24
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    23, хем си прав, хем не си. Има едно дето се казва среден дневен добив (average daily yield). Та за януари, ноември, декември е под 1 kWh. Демек цял ден ще си зареждаш колата, за да минеш 4-5 км. Или цяла седмица, за да минеш в събота 20 км. Иначе върховите стойности са около 4-4,5 kWh през май, юни, юли и август. Което пак е нищо - целодневно зареждане ще ти дава 20 км. Иначе сметката ти излиза, ама трябва да караш само нощем по малко, а през деня да зареждаш.
  • #23
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Продължение ( преди 2 месеца )
    Фотоволтаична централа с мощност 1 kWp струва около 1000 лв и заема 5 кв.м Средногодишно за територията на България произвежда около 1300 kWh, при гарантирани 80% на 25-та г, тоест над 1040 kWh след 25 г.Ако ги приемем средно 1200kWh, това са ти 6000 км. годишно, с включени загуби за зареждане. Ако минаваш 18000 км годишно са ти необходими 3000 лв и 15 кв м за половин милион километра за 25 г. плюс стара батерия от електромобил за съхранение. Така се отлага и рециклирането и във времето.
  • #22
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    откъде акъл на всеки покрив да има панели за топла вода и ток????? няма как да се сетите, така че колкото толкова
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Продължение ( преди 2 месеца )
    Фотоволтаична централа с мощност 1 kWp струва около 1000 лв (като част от малка по размер централа, за по-големите е по-евтино) и заема 5м
  • #20
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Ами като не можеш да си направиш дори елементарна сметка, няма как да си обясниш бъдещето. За какво му е на човек лична зарядна станция 350кв? Ти у вас за колко време се прибираш на денонощие? Ако все пак е дошло времето на супер батериите и една Тесла модел 3 може да поеме тази мощност, ще можеш да зареждаш 500км за 14 минути. Такива мощности се ползват само на магистрали на дълъг път, у вас са ти достатъчни и 3,5 kW от обикновен контакт.
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    13, не знам дали гледа клипчето или просто се заяждаш. Час и 10 минути едни чичаци обясняват колко трябва да си ***, че да искаш да притежаваш кола, вместо да я ползваш споделено. Ако искаш да направиш зарядна станция 350 киловата, как може да си направиш соларна станция, която да ти ги предоставя. И разни такива важни работи.
  • #18
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    като оставим настрана, че шминтирата нещо такова агитира и че тесла още не е фалирала, огромният проблем си остава, че сте толкова зле, че се връзвате на всякакви опорки и конспиративни глупости; няма никакъв проблем ако има електрички под наем за без пари и роботаксита; просто сте брутално смотани и нямате акъл за две стинки