Електрическите предложения на Audi ще се разширят значително през следващите няколко години. Германската компания има плановете да лансира не по-малко от 20 модела с нулеви емисии до 2025 година, а от 2026 нататък ще предлага на клиентите си единствено нови коли с батерии. Тази информация върви успоредно с разширяването на конвенционалната гама в момента, с модели като А7 седан (за Китай), повдигнатия хебчек А1 Citycarver и предстоящата подобна терапия за А3.
Връщайки се на електрификацията, тя неизменно ще засегне спортните S и RS модели на германците. Преходът към нея вече започна с RS e-tron, но още много иновации са на път да станат факт, като първата от тях може би ще е изцяло електрически вариант на Audi RS 6. И е напълно вероятно това да е доработена комби-версия на представения по-рано прототип A6 e-tron, който скоро ще се превърне в сериен модел.
От "четирите ринга" искат да останат възможно най-дълго време верни на традиционната си гама. Което ще рече, че модели като А3, А4 и А6 ще запазят имената и идентичността си, но с течение на времето ще започнат да губят конвенционалните си двигатели с вътрешно горене. Това означава, че и най-спортното комби в гамата ще загуби своя V8 в полза на електромотори.
Според изданието Autocar, електрическият RS 6 ще се появи още през 2023 година, като ще се предлага успоредно с конвенционалната бензинова версия. Очаква се машината да е с по-малко агресивен дизайн, сходен с този на бъдещия сериен A6 e-tron. И, подобно на него, както и на електрическия Porsche Macan, ще е на новата архитектура за електромобили РРЕ.
РРЕ-платформата предлага опции, които са немислими за настоящата МЕВ, на която е Q4 e-tron, като например въздушно окачване, задни завиващи колела и торк-векторинг система. И докато концептуалният A6 e-tron бе с декларирана мощност от 470 конски сили, при електрическия RS 6 те ще са поне 600, с възможност за 645 в т. нар. овърбууст режим.
В допълнение, екологичното спортно комби ще предлага пиков въртящ момент от 800 Нм и ускорение от 0 до 100 км/ч за около 3 секунди. Батерията най-вероятно ще е с капацитет от 100 kWh, което при A6 e-tron осигурява до 700 км с едно зареждане, но предвид по-високата динамика на RS 6, се очаква автономията тук да е (значително) по-малка.
Не е ясно каква ще е цената на електрическия RS 6, но със сигурност ще е по-висока от тази на бензиновата версия. Както споделихме, двата варианта ще съжителстват няколко години на пазара, а напълно възможно е следващите високодинамични модели с батерии от Audi да са наследниците на TT и R8.