Фердинанд Порше е казвал, че нито едно превозно средство не може да си позволи да се движи по-бърдо, отколкото може да спре. По този показател Tesla Model S Plaid би разстроила легендарния конструктор.
В новото си видео популярният инженер Джейсън Фенске демонстрира именно тази особеност на електрически седан. При тестове изданието Motor Trend се оказва, че Model S Plaid вдига 60 мили (97 км/ч) от място само за 2,28 секунди, докато спирането от 60 мили до 0 отнема 2,38 секунди.
Тези показатели са засечени на повърхност, която не е била предварително подготвяна. Нещо повече – колата на Tesla достига до 60 мили в час за 30 метра, докато спирането отнема 32 метра. И това кара някои експерти да предполагат, че Model S Plaid няма добри спирачки, за да се справи с огромните скорости, които развива.
При мощност от 1020 к.с. и тегло от 2185 кг супер-седанът изминава 1/4-миля за около 9 секунди. Според Фенске, спирачките на електромобила са напълно адекватни за позволените по пътищата скорости. Те обаче не са „изключителни“, като целта им не е демонстрират страхотни характеристики при едно спиране, а са така проектирани, че да не прегряват при повече използвани дори на писта.
Всъщност, както посочват някои експерти, по време на обиколка на „Нюрбургринг“ шофьорът на Model S Plaid на няколко пъти върви по инерция, като идеята е именно да помогне на охлаждането на спирачките. Самият факт, че електрическият седан е в състояние да използва повече от сцеплението на гумите си при ускоряване, отколкото при забавяне, е доста впечатляващ.
Фенске твърди, че друг важен фактор, позволяващ подобно нещо, е способността на електрическия мотор да прилага въртящ момент по-бързо от двигател с вътрешно горене. И когато електромобилът достигне границата на сцепление, неговата система се настройва по-бързо от повечето ABS на стандартните автомобили.
Като цяло, всичко това трябва да покаже, че спирачките на Model S Plaid са подходящи за използване на пътя (в границите на позволените от закона скорости), но може да не са подходящи за писта. Това едва ли обаче е толкова важно за Tesla, тъй като колко от купувачите на този супер-седан ще го изкарат на пистата?