IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Проблем ли е, че Tesla Model S Plaid ускорява по-бързо, отколото спира?

Супер-седанът има друго по-важно предимство пред конвенционален автомобил (ВИДЕО)

Фердинанд Порше е казвал, че нито едно превозно средство не може да си позволи да се движи по-бърдо, отколкото може да спре. По този показател Tesla Model S Plaid би разстроила легендарния конструктор.


Tesla Model S Plaid


В новото си видео популярният инженер Джейсън Фенске демонстрира именно тази особеност на електрически седан. При тестове изданието Motor Trend се оказва, че Model S Plaid вдига 60 мили (97 км/ч) от място само за 2,28 секунди, докато спирането от 60 мили до 0 отнема 2,38 секунди.

Тези показатели са засечени на повърхност, която не е била предварително подготвяна. Нещо повече – колата на Tesla достига до 60 мили в час за 30 метра, докато спирането отнема 32 метра. И това кара някои експерти да предполагат, че Model S Plaid няма добри спирачки, за да се справи с огромните скорости, които развива.

При мощност от 1020 к.с. и тегло от 2185 кг супер-седанът изминава 1/4-миля за около 9 секунди. Според Фенске, спирачките на електромобила са напълно адекватни за позволените по пътищата скорости. Те обаче не са „изключителни“, като целта им не е демонстрират страхотни характеристики при едно спиране, а са така проектирани, че да не прегряват при повече използвани дори на писта.

Всъщност, както посочват някои експерти, по време на обиколка на „Нюрбургринг“ шофьорът на Model S Plaid на няколко пъти върви по инерция, като идеята е именно да помогне на охлаждането на спирачките. Самият факт, че електрическият седан е в състояние да използва повече от сцеплението на гумите си при ускоряване, отколкото при забавяне, е доста впечатляващ.



Фенске твърди, че друг важен фактор, позволяващ подобно нещо, е способността на електрическия мотор да прилага въртящ момент по-бързо от двигател с вътрешно горене. И когато електромобилът достигне границата на сцепление, неговата система се настройва по-бързо от повечето ABS на стандартните автомобили.

Като цяло, всичко това трябва да покаже, че спирачките на Model S Plaid са подходящи за използване на пътя (в границите на позволените от закона скорости), но може да не са подходящи за писта. Това едва ли обаче е толкова важно за Tesla, тъй като колко от купувачите на този супер-седан ще го изкарат на пистата?


0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    disk ( преди 2 седмици )
    Керамични спирачки за електрическа кола е тотална глупост. Колата не ползва дискове в повечето спирания ... и недей като се наложи да спреш с керамика - няма да спре защото са адски студени?!?!?
  • #13
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    керамиката е безмисленно защото трябва да са винаги подгрети а за зимата е опасно за товa има iDisc с волфрамов карбид и са много по достъпни слагат ги през есеннозимния сезон така че тесла не са нищо революционно нито в софтуера нито в хардуера за дизайн въобще не говоря там са изостанали и са в миналия век
  • #12
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Човекът на няколко пъти повтаря, че спирането на Теслата е отлично. А всъщност е повече от отлично. Много са малко колите, които имат подобен спирачен път и на нито една цената дори не се доближава до на Теслата. Изборът на спирачки е отличен за ежедневен автомобил. Керамичните спирачки спират ужасно, ако не са загрети, затова серийно се предлагат само на пистови автомобили.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Carlover ( преди 2 седмици )
    До #10: Ще платят за керамични спирачки клиентите. Мъск го боли д*довия. Никоя фирма няма да работи на загуба сал клиента да е хепи колко му е достъпно. Просто оскъпяването на конструкцията ще се калкулира в цената и ще се пуснат маркетингови кампании за привличане на повече клиенти.
  • #10
    1 rate up comment 13 rate down comment
    ТИСЛЪ ( преди 2 седмици )
    Ми крайно време е милиардерчето Илончо да открие керамичните спирачки! Но и ПЛАТИ за тях.
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Плад ( преди 2 седмици )
    Не плейд.
  • #8
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Ш'Минтирит ( преди 2 седмици )
    Абе шментири тинтири, нали самият ти говореше за светофари! Я ми кажи с кой автомобил ще застане на светофара тази Тесла за да и трябва по-голяма спирачна мощ, както твърдиш? На някое по-голямо кръстовище, Тесла до средата му ще е ускорила до 100 и ще спре на място още преди да е излязла от кръстовището, ако на пешеходната пътека изскочи някой на червено. Ти с твоята бангия от 50 км в час не можеш да спреш за 30 метра.
  • #7
    2 rate up comment 18 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 седмици )
    Ахахахах Шминти, пак нищо не разбрал - ама ти си мислиш, че на улицата някой си мери 0-100-0 ли? За това ли смяташ за колко метра го прави? То това го има само в нееволюиралите мозъчета на тесларчетата. Реалността е нещо корено различно... ама де толкова акъл!
  • #6
    10 rate up comment 3 rate down comment
    До 4 ( преди 2 седмици )
    Има. Слагаш шминтирито в БМВ М5, ускорява до 100 за 60 метра и се праска в стената! Цялото упражнение, за 60 метра ускорение със спиране!
  • #5
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Ш'Минтирит ( преди 2 седмици )
    Забравих и времето. Този автомобил за 4,66 секунди тръгва от място, ускорява до 100 и спира на място след 62 метра. Повечето "спортни" автомобили за 4,66 секунди все още не са ускорили до 100, за да са тръгнали да спират. А сега си представи, какво ще предлага Тесла плейд плюс с новите по-леки и по-мощни батерии 4680, като им почне производството? Хем ускорението ще е по-добро, хем спирането само заради теглото, а към тях трябва да добавим и по-добро рекуперативно спиране.