Жълтите листа, разбира се, са красиви ... Но знаете ли, че „килимът от падащи листа“, покриващ колата, може да причини повреди, а в някои случаи ремонтът може да се окаже много, много скъп. Сега ви разказваме защо колата трябва да бъде старателно почистена от паднали листа.
Отваряемите панорамни покриви и конвенционалните люкове страдат изключително много от падащите листа. Дренажът, запушен с листа, има вероятност да причини теч. Водата, проникваща от вътрешната страна на покривния панел ще съсипе тапицерията на тавана, а най-малкото с което можете да се разминете са жълтите петна.
В напреднали случаи корозията започва да пълзи по ръба на тавана над предното стъкло. Отваряемите панорамни покриви имат изключително деликатен механизъм, ремонтът на който е доста скъп.
Друг проблем е свързан с т.нар. подкалници. Между тях и калниците може да се появи "компрес" от листа (според отзивите на собствениците най-вече на автомобили Volkswagen). Без ежегодно почистване, гниещата органична материя се превръща в среда за "производство"на ръжда, която бавно разяжда калниците и арките.
Продължаваме да изброяваме минусите на ярката есен. Дренажните под ветроупорното стъкло най-често се запушват от паднали листа и като правило, започват да "отклоняват" дъждовните потоци, като в нередки случаи водата може да влезе и в купето под "килима" , където след това се появява мухъл.
Първата причина, че сте изправени пред такъв проблем е повишеното изпотяване на стъклата. Страдащите от алергии и астматиците, както и притежателите добро обоняние не лъжат, като казват, че няма нищо по-лошо от миризмата на мухъл!
Но неприятната миризма е само половината проблем! В края на краищата, електрическото окабеляване, положено на пода, остава непрекъснато влажно, което може да доведе до мащабна вълна от "електронни" проблеми. И всичко това, повтаряме, заради падащите листа ...
Надяваме се, че тези аргументи са достатъчни, за да превърнете в навик почистването на падащите листа от колата си и не само, но и да се премахвате листата от дренажите на люкове, панорамни покривни механизми, дренажите под чистачките и дори от вътрешните облицовки на калниците.