IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Премиум SUV на старо - BMW X3 или Land Rover Freelander?

Какво казват собствениците на два от най-популярните модели от този клас

Възможно ли е да си купите SUV на престижна марка, който да не е много скъп? Този въпрос се задават много хора, затова е добре да се види какво казват собствениците на такива автомобили. В случая това са два от най-популярните модели в този сегмент – BMW X3 и Land Rover Freelander, които се радват на сериозно търсене на пазара на употребявани коли.

BMW X3

Започваме с първото поколение на баварския кросоувър, произвеждано през периода 2006-2010 година. По-новите бройки от модела съответно да по-скъпи, като добре оборудван автомобил може да струва над 12 000 евро. Най-популярните предложения са с 2,0- и 3,0-литрови дизели, развиващи от 143 до 286 к.с., както и 2,0-литров бензин със 150 к.с. Среща се и 3,0-литров бензинов двигател със 272 к.с., както и 2,5-литров с 218 к.с.


BMW X3


Почти всички варианти са със задвижване на четирите колела, като скоростната кутия е 6-степенна автоматична. Малка част от колите са с механична скоростна кутия

За какво хвалят BMW X3?

Пътно поведение, надеждност, динамика, шумоизолация и голям багажник – това са основните предимства на баварски кросоувър.

Juri Voronov: „Моето BMW X3 е 20d 177hp AT от 2008 година. Взех го на 92 000 км, като се наложи да сменя задните пружини и предните носачи. През първата зима се повреди и помпата на сервоуправлението. Въпреки това, колата е страхотна, макар че ми трябваше време за да свикна, тъй като преди това караха Mitsubishi Lancer. Двигателят е икономичен дори в режим Sport. На пътя се държи отлично, без значение дали става въпрос за магистрала или за друго шосе“.


BMW X3


IgorGabov: „Колата е произведена през 2008 година, купих я през 2012 година с пробег 96 000 км. Оттогава към сменил един шарнир, както и дюзите на 196 000 км. По принцип производителят дава гаранция на инжекторите 200 000 км. Всичко останало е наред, така че не виждам никакъв смисъл да сменям автомобила.

StanBess: „Това ми е първата кола от тази марки, тъй като досега предпочитах Toyota. Автомобилът се оказва много събран и лесен за управление. Бързо свикнах и не ми причинява дискомфорт. При подобна мощност обаче трябва да бъдете нащрек през цялото време. Прочетох във форумите, че много хора се оплакват от разхода на масло, но при мен всичко е нормално. Салонът е ергономичен, всичко ти е подръка и няма нужда да се протягаш никъде“.

За какво критикуват BMW X3?

Ефективност на двигателите, дизайн, окачване и трудно препродажба – това са слабостите, които посочват повечето собственици.

DonBassilio: „Купихме BMW X3 на специална оферта, като ни направиха отстъпка от 3000 евро, тъй като дилърът празнуваше годишнина. Още след месец съжалих жестоко, тъй като за 3000 км двигателят „изяде“ около литър масло. В сервиза казаха, че това е напълно нормално. След 2,5 години обаче се оказа, че в двигателя има проблем – заради некачествени пръстени на буталата клапаните не функционират както трябва. Гаранцията обаче вече беше изтекла. Общо-взето, по време на експлоатацията се счупи всичко, което можеше да се счупи“.


BMW X3


MPD: „По някаква неизвестна никому причина фаровете непрекъснато пукат. Вратите течат, а в двигателя се усеща детонация. Смених 3 амортисьора, при условие, че съм навъртял 70 000 км само по асфалт. Оказва се обаче, че стойките, на които са закрепени, ръждясват. Освен това, двигателят гори страшно много масло. В сервиза твърдят, че е напълно нормално, но аз не мога да го приема.“

fffddw: „По време на движение се откъсна болтът на задния десен амортисьор. Съответно след 100 км го последваха и болтовете на задния носач. Първата проверка не показа нищо, тъй като тези болтове да покрити с пластмасова пластина и не се виждат. Колата обаче започна да дърпа надясно при скорост 60 км/ч и едва тогава открихме проблема. С новите болтове всичко беше наред около 1000 км, след което историята се повтори. Добре, че ESP-системата работа отлично“.

Land Rover Freelander

По отношение на годината на производство и на цените фейслифтът на първото поколение на Freelander е идентичен с BMW X3. Моделът се произвежда от 2006 до 2010 година, като най-новите бройки от модела съответно са най-скъпи. Основните предложения на пазара на употребявани автомобили са дизелите, които разчитат на 2,2-литров мотор с мощност от 150 до 190 к.с.


Land Rover Freelander


Бензиновият вариант е по-рядко срещан, като той е с 3,2-литров мотор с 233 к.с. Всички версии са със задвижване на четирите колела, като механичната скоростна кутия почти не се среща.

За какво хвалят Land Rover Freelander?

Надеждност, проходимост, управление, интериор и видимост са сред основните предимства на автомобила.

Shura.kaskader: „За седем години притежание на тази кола любовта към нея не е изчезнала. Разбира се, тя се нуждае от добра грижа, внимание и навременна диагностика. Според мен, това е най-добрият автомобил в този клас, но всеки си има мнение по въпроса, защото все пак нещата опират и до финанси. Ако обаче карате предимно по лоши пътища, няма да съжалявате с покупката си“.


Land Rover Freelander


Vivisan: „Freelander е надеждна кола, която се държи аристократично на пътя. Високата позицията на сядане е особено добра, тъй като можете да видите околността. Пътното поведение е много добро, като това важи и за зимата. Недостатъците включват трудности с паркирането, но това е лично впечатление. Трябва ли да си купите такава кола? Избрах я заради красивия дизайн, комфорта и надеждност. Високата проходимост не само в града, но и по селските пътища не ме разочарова нито веднъж".

NatalyA: „Отличен автомобил в своя клас, като е много удобен и комфортен. Лесен за шофиране, просто супер кола. Дизеловият двигател със 160 к.с. е просто песен. Качеството е типично английско. Преди това карах чисто нов Nissan Qashqai, който също е сглобяван в

За какво критикуват Land Rover Freelander?

Икономичността, трудната препродажба, багажник и качеството на сглобяване често се споменават по негативен начин.

LenPolyTex: „Не вярвайте на твърденията за нисък разхода на гориво, особено в града. При мен е 15,8 л/100 км на компютър. Колкото и да се опитвах да променя стила си на шофиране, не помогна. Цената на резервните части (оригинални) е невероятна. Смяната на радиатора на климатика направо ме разори. Същото се случи и с ламбда-сондата, която е на Bosch“.


Land Rover Freelander


FirePost LLC: „Купих моя Freelander през лятото на 2008 година във версията HSE с панорамен покрив. След първото обслужване през ноември колата отказа да запали и я закарах на дилъра. След 4 дни ми се обадиха, за да ми кажат, че съм сипал лошо гориво и се налага смяна на горивната система по моя вина (гаранцията не поема такива случаи). Успях да се преборя и в крайна сметка ми признаха гаранцията, но пък ремонтът продължи 3 месеца. Година по-късно се появи виене в турбината и колата отново отказа да запали. Проблемът се оказа в дюзите. За 1,5 година притежание – 6 месеца в сервиза за ремонт. Веднага след това я продадох и си купих Volvo XC90, което е 2 години по-старо, но нямам никакви проблеми с него.“

Serj Smith: „Купих си кола през 2007 година, като за първите 12 месеца имам само положителни впечатления. Автомобилът е удобен и отлично оборудван, но на втората година започна да се чупи. Първо се повреди компютърът, после бравата на багажника. Последва лагер на предната лява главина, моторчето на задната чистачка, дръжка на една от вратите и така гаранцията изтече. След това обаче нещата станаха още по-зле – лагер на предната дясна главина, накрайници на кормилната рейка, раздатка на задното предаване и сензори за паркиране. Всички части се поръчват от Англия, като доставката и ремонтът отнемат много време. Съответно, след като поправих всичко, се отървах от автомобила.“

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Фастер ( преди 3 години )
    Кви дачии, кви фрийлендъри пред Х3 3000 бензин!Баси и комедиите?!Дачия и фрийлендър с виско муфи 4х4 ,при най-малкото претоварване муфите са аут и си остават само с предно и затънали в калта,даже и да е плитка!
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Реално обективен ( преди 3 години )
    Карам си Аутлендъра и не ми пука. До 10 л/100 в града на шестстепенна механика дизел, евтина поддръжка и всичко е ок. Нямам описаните проблеми на БМВ и Ленд Ровър. По бюджетен и добър вариант с всички екстри.
  • #7
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Ха ха ( преди 3 години )
    Хонда или Мазда не и тези дараци
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Ицо Хазарта ( преди 3 години )
    И двата са идеални да ходиш пеш на сладкарница, както се пее в песента.
  • #5
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    За тия пари по добре Дачия Дъстър. Има същата проходимост, по здрава е и обслужването е без пари. Слагаш и газово да е тънкана и си гледаш кефа.
  • #4
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    И двете за нищо не стават. Джип само японски.
  • #3
    6 rate up comment 4 rate down comment
    аз да ви обадя ( преди 3 години )
    Качеството на Ровъра от това време е като собственика на марката.(китайско)
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не съм имал ЛР, виж Х да. Считам, че по отношение на моторите след фейса може да се заложи на 3.0 дизел. Н47 е скапан, бензиновите също не са на-доброто постижение. Вариант е пак 2006 с М47, фейс/такава имах/ или М57, с висчките им съпъстващи особености. Като прохидимост Х-а е постоянно 4х4 с ел.разпределение на двете оси, не може да не отсттпва на ЛР. Сравненитето е малко, как да кажа ... несравнимо. За скорост БМВ, за останалото вероятно Ланд Ровъра.
  • #1
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Жена и кола на късмет, мъж и корем, както ги научиш.