Японският производител Toyota се опитва да влияе на политици и е на трето место сред компаниите, които пречат на борбата с климатичните промени. Преди нея са само петролните концерни ExxonMobil и Chevron, се твърди в доклада на организацията InfluenceMap, цитиран от Carscoops.
В изследването се посочват и други автомобилни производители, които пречат да взимане на решения, способни да повлияят на климата на планетата. Сред „лошите“ BMW е на 18-о място, Daimler на 24-о, а Hyundai – на 25-о.
„Това, което виждаме, са не само опити за нарушаване на правилата, но и сложни техники, с които правителствата на отделни държави се насочват по опасни пътища“, категоричен е изпълнителният директор на InfluenceMap - Ед Колинс.
Според доклад на The New York Times, японският автомобилен производител води кампания при закрити врати с лидерите на Конгреса на САЩ, за да се противопостави на плановете на администрацията на президента Байдън да ускори електрификацията на автомобилите.
Съобщава се още, че през 2020 година именно Toyota е направила най-много дарения за републиканската кампания в САЩ. Много от политиците, които е подкрепила японската компания, публично поставят под въпрос научната обосновка за изменението на климата.
Впрочем, президентът на Toyota – Акио Тойода, съвсем наскоро обяви, че ако Япония премине към изцяло електрически автомобили, електричеството просто ще изчезне. В същото време създаването на инфраструктурата, необходима за електрическия транспорт, ще струва на страната 135-358 милиарда долара. Затова Тойода предлага да се разработят хибридни и водородни технологии, които няма да доведат до толкова сериозни проблеми.