fallback

Toyota се оказа враг №3 на борбата с климатичните промени

Японската компания се опитвала да саботира преминаването към електромобили

Японският производител Toyota се опитва да влияе на политици и е на трето место сред компаниите, които пречат на борбата с климатичните промени. Преди нея са само петролните концерни ExxonMobil и Chevron, се твърди в доклада на организацията InfluenceMap, цитиран от Carscoops.

В изследването се посочват и други автомобилни производители, които пречат да взимане на решения, способни да повлияят на климата на планетата. Сред „лошите“ BMW е на 18-о място, Daimler на 24-о, а Hyundai – на 25-о.

„Това, което виждаме, са не само опити за нарушаване на правилата, но и сложни техники, с които правителствата на отделни държави се насочват по опасни пътища“, категоричен е изпълнителният директор на InfluenceMap - Ед Колинс.

Според доклад на The New York Times, японският автомобилен производител води кампания при закрити врати с лидерите на Конгреса на САЩ, за да се противопостави на плановете на администрацията на президента Байдън да ускори електрификацията на автомобилите.

Съобщава се още, че през 2020 година именно Toyota е направила най-много дарения за републиканската кампания в САЩ. Много от политиците, които е подкрепила японската компания, публично поставят под въпрос научната обосновка за изменението на климата.

Впрочем, президентът на Toyota – Акио Тойода, съвсем наскоро обяви, че ако Япония премине към изцяло електрически автомобили, електричеството просто ще изчезне. В същото време създаването на инфраструктурата, необходима за електрическия транспорт, ще струва на страната 135-358 милиарда долара. Затова Тойода предлага да се разработят хибридни и водородни технологии, които няма да доведат до толкова сериозни проблеми.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Събрали се учени и експерти по цял сят и са установили, че ДВГ автомобилите тровят планетата и хората. Тука обаче гледам Бай *** тръгнал да ни обяснява, че тия учени и експерти от цял свят, които замерват, изчисляват и с мощни компютри правят прогнози, нищо не разбират и видиш ли автомобилите нищо не замърсявали. Доказано замърсяват и Тойота колкото и да не иска, ще трябва да се съобразява, вместо да подкупва политици, за да си продава замърсяващата стока.
  • #11
    До: #2 ( преди 2 години )
    Светът НЯМА да изпадне в колапс. В колапс ще изпаднат Европа , Великобритания и Щатите(при Байдън тръгнаха натам). Останалия свят - Русия, Китай, Индия, Бразилия, цяла Африка стоят настрана и се смеят на ***._отията, обхванала толерастите в най-развитите страни, които скоро няма да са толкова развити. Никой не може да ти навреди толкова, колкото сам можеш... Естествен ход на еволюцията-така, от загниване и ***._отизъм са си отивали цивилизациите и империите - историята е пълна с такива случаи...
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Да бе, вие съ фъркате с големи самолети за еко Срещи, аз ще карам електробарака, един ваш полет със самолет отделя повече вредни вещества отколкото моята кола за целия и живот.
  • #9
    К. К. ( преди 2 години )
    Какво става, когато светът прогледне за БРУТАЛНАТА, ОЧЕИЗВАЖДАЩА ИСТИНА, че СО2 не е замърсител? Че замърсителите, вредни за човешкото здраве, са SO2, SO3, N2O(азотен оксид) и саждите(твърдите частици)?
  • #8
    Илия ( преди 2 години )
    Вярно , че замърсяват. Те единствени си останаха да потдържат кола само на водород. Това ако се наложи ще се спре цялото замърсяване от производство на вредни батерии. ОБАЧЕ не е далавера за големите.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Проблема на Тойота е че неглижираше дълго време електрическите коли и сега е най-изостаналия производител, това значи загуба на пазари и много пари, по-евтино е да подкупваш политици, отколкото да ивестираш пари в разработка на електрически модели. Може днес да подкупят тоз и онзи, но бъдещето е кристално ясно и света ще забрани ДВГ, след 5,10 или най-много 20г. Но това ще стане, Както казваше Джо Пеши, бил си най-добрия производител на конски камшици, но днес никой вече не язди коне и карети.
  • #6
    До 2 ( преди 2 години )
    Какви глупости пишеш, Тойота не е глас на разума а Тойота се опитва да заглуши гласът на разума, като подкупва и притиска политици. Няма как да свърши електричеството, просто защото може да се добива по 100 начина, това да не ти е нефт, които няколко компании от ОПЕК контролират, това не са ти ценни метали от Китай иАфрика, ток може да се добива отвсякъде, няма как да свърши, Тойота говорят глупости, само ниско интелигентен индивид може да се върже на тия откровенни лъжи.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Всички сте прави малко или много, но все някой трябва първи да спе да "пикае в басейна". От друга страна, ако не възникне по голямо търсене на електроенергия, никой нама да се напъне да произвежда повече или по-ефективно. Технологии за това има безброй, както и пустини. Аз лично ще изчакам още поне 5 години да се подобрят още малко батериите. Много ми харесва мисълта "без годишно обслужване" или без треперене кога, колко и какво масло. А дали е загрял достатъчно двигателя ... дано ме разбирате!
  • #4
    младен ( преди 2 години )
    Тойота, харесвам ви продукцията ама..май ще ви разлюбвам.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Същото са говорили и за добавеното към бензина олово за подобряване работата на двигателя. Даже през 60-те годни на миналият век имало някакъв "мастит учен" който обяснявал на масите как повишеното съдържание на олово било полезно за хората. Та същото и с историята на Тойота. Опитват се да печелят време, щото се сетиха 2 години след германците, че електрификацията на транспорта ще промени света и понастоящем се опитват да докажат както преди век, че бърз кон е по-добър от бавен автомобил.
fallback
Последни