fallback

Mazda търси нови начин за използване на Ванкеловия двигател

Един от тях е задвижване с водород, което обаче е много скъпо

Според изданието BestCarWeb.jp японската компания Mazda разработва ротационно-бутален (Ванкелов) двигател, задвижван с водород. Тази информация обаче внася допълнително объркване в слуховете, които сега се вихрят около този задвижващ агрегат. Първата информация за възкресяването на легендарния двигател се появи веднага след спирането на производството на спортния RX-8 през 2012 г.

В крайна сметка компанията има дълга история в разработването на такива агрегати и е малко вероятно просто ей така да ги изостави. Но във всеки случай Mazda забрави за съществуването на ванкеловия двигател за дълго време. Официална информация за съдбата на такива двигатели се появи едва в края на последното десетилетие.

През 2020 г. марката официално обяви връщането на роторния двигател в своя електромобил MX-30, който обаче трябва да работи като генератор за презареждане на електрическия мотор. Модел с такъв силов тракт трябва да се появи на пазара през първата половина на 2022 г.

През юли тази година обаче се появи информация, че това разработката се бави, а сега усилено започнаха да се разпространяват слухове за възможната смърт на проекта. По все още неофициална информация японците разработват нов и изключително интересен силов тракт. Той отново е базиран на роторен двигател, само че този агрегат ще се задвижва от водород.

Според непотвърдените още данни такова гориво е напълно съвместимо с уникалния дизайн на двигателя, който не страда от т.нар. "топлинни петна", което изключва преждевременното запалване и детонация на водорода. Към момента обаче такъв силов тракт вероятно ще бъде невероятно скъп.

fallback
  • #4
    Wankel ( преди 2 години )
    На MX-30 ката на ток ако отворите предния капак, ще се спукате от смях. Празно място за 3 чувала с картофи и едно електромоторче в ъгъла. Място има, ванкела чудесен генератор. 200 км само на ток за града е идеално. Единствено задните седалки нямат прозорци, а илюминаторчета, ама... трай бабо за хубост.
  • #3
    Dizel ( преди 2 години )
    да работи като генератор за презареждане на електрическия мотор. пийте си хапчетата и не пишете глупости...
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    До 1: Генератора на ток обикновенно работи на едни обороти и не се форсира, тоя факт би спомогнал да направят ванкел, който е малко по-икономичен и надежден. Големия разход на ванкелите идва от високите обороти, които развиват, ако успеят с ниски обороти да задвижват генератор има надежда.
  • #1
    младен ( преди 2 години )
    Не е лоша идеята ванкела да е генератор - малък и компактен би паснал в някоя ниша на колата. Само ако и успеят да го накарат да не харчи толкова ще е супер.
fallback
Последни