IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бъдещето на шефа на Volkswagen отново е под въпрос

Херберт Дийс може да бъде освободен заради изказване

Цените на акциите на Volkswagen паднаха с 4,7% след като в медиите в Германия се появиха информации, според които главният изпълнителен директор на концерна Херберт Дийс може да се раздели с поста си. На среща на Борда на директорите преди дни той заяви, че около 30 000 работни места са изложени на риск, ако VW Group се забави при прехода си към електромобили.


Херберт Дийс


Дийс каза още, че се очаква спад на печалбите за третото тримесечие, както и че трябва да има съкращения на персонала, за да може Volkswagen да се конкурира с Tesla. Всички тези изказвания са разпалили напрежението между ръководството и представители на профсъюзните организация. Затова и ще бъде свикана специална комисия, която да обсъди бъдещето на главния изпълнителен директор.

Договорът на Дийс изтича през октомври 2025 година, след като беше удължен през това лято. Той е начело на компанията от 2018 година, като е третият човек, който поема управлението след дизелгейт – скандал, който струва струва милиарди на автомобилния производител и сериозно накърнява репутацията му.

Дийс публично предупреди, че ако компанията бъде твърде бавна с преминаването си към електрически превозни средства, това може да наложи съкращения на персонала. Твърдението му, че 30 000 работни места са застрашени, обаче бяха обявени за „абсурдни и неоснователни“ от говорител на работническия съвет на Volkswagen.

Снимка: Volkswagen

0 от 500
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    пена ( преди 2 години )
    Дийс най-вероятно ще е следващото CEO на Тесла. Дреме му на пуловера за мухлясалите швабски чичаци във VW.
  • #3
    11 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    На видеоразговора Мъск им е обяснил в прав текст, че посмъртно няма да ги стигнат, понеже (1) неговите хора могат да направят фърмуер за чипове от елки и пак да ги монтират в колите, което е факт - само порочните линии на американците бълват коли на пълни обороти в момента. (2) само неговите заводи отливат наведнъж половин шаси с идеята отливката да бъде цяла. И (3) няма 200 търтея шефове и 200 синдиката като раница на гърба и може да бъде истински Ninja в боя за пазар - отново факт, в Европа.
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    самият факт, че покани мъск пред 200 топ меринджеи говори толкова много...
  • #1
    13 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 2 години )
    Мисля, че този е единствения им шанс! И ето пак стигаме до синдикатите, което съм казвал винаги! Как ще съкращаваш хора и ще оптимизираш разходи в ЕУ-то с тези мощни синдикални организации! Пък за фанцузите да не говорим, там съкращенията са истински кошмар!