IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Каква криза? Печалбата на BMW скочи пет пъти

Недостигът на чипове не успя да влоши финансовите резултати на баварците

Напук на свиването на пазарите заради коронавируса и кризата с чиповете, BMW Group отчете с 50% по-високи приходи през третото тримесечие на 2021 година. Печалбата на германската група за периода възлиза на 2.9 милиарда евро преди данъците, съобщи финансовият директор Николас Петер, което е средно с 400 млн. евро над очакванията на повечето анализатори. Общите приходи на BMW за деветте месеца на 2021 са 82.8 милиарда евро, или с 19% над тези през 2020. Нетната печалба на компанията до момента е 10.2 милиарда евро, докато за същия период на миналата година бе едва 2.17 милиарда.


BMW, Николас Петер
2021 вече подобри рекорда на BMW за най-много продадени електромобили, дори и преди пазарния дебют на новите i4 и iX. На снимката е финансовият директор на групата Николас Петер с i4
 
 
Недостигът на интегрални схеми все пак се отразява чувствително на продажбите през третото тримесечие и те се свиват до 593.2 хиляди бройки - спад от 12 на сто спрямо аналогичния период на 2020. Финансовите щети от този спад обаче са ограничени, защото BMW даде приоритет в производството на по-доходните си модели.

Иначе от началото на годината обаче доставките на групата са 1.932 милиона автомобила, с почти 300 000 повече в сравнение с 2020. Марката BMW отчита над 19% ръст, MINI - 8%, a продажбите на Rolls-Royce скачат с почти 63% и луксозният бранд е близо до най-високия резултат в цялата си история.

Заради силните резултати Петер коригира и прогнозите за очакваната годишна норма на печалба - вместо предварително обявените между 7 и 9%, сега той очаква маржът да е между 9.5 и 10.5 на сто.

Вече е сигурно и, че през 2021 германците ще счупят рекорда си за продадени електромобили. За деветте месеца BMW е продала 231 575 зареждащи се автомобила, или двойно повече, отколкото през 2020. От тях чистите електромобили са 59,688 бройки, 121% ръст на годишна база. Тепърва се очаква и ефектът от пазарния дебют на новите електрически модели iX и i4.

 

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Коментар #2 Точно! Абсолютни спекулантти. Салоните наточени и там спестено няма. А машината ***...
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Богатите забогатяват от кризата, защото те печелят от качването на цените и борсите. Реално кризата засяга основно средната класа, която минава на Дачия или задържа покупката на автомобил.
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Като има будали да купуват
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Bazyk ( преди 3 седмици )
    И сравняват с 2020. То така всички са на голям плюс :)
  • #5
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Високи цени и по-евтини материали, това е причината, БМВ направиха няколко коли на Тойота и бързо приеха тяхната формула на печалба.
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    112 ( преди 3 седмици )
    Като почнаха да пестят от HUD и печалбата е на лице. :D
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Продават на по-високи цени, защото на пазара има чувствителен недостиг заради липсата на интегрални схеми.
  • #2
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Tl0 ( преди 3 седмици )
    Germany October new vehicle YoY registrationsAll vehicles -34%Tesla +482%
  • #1
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    То тази печалба идва от надути цени. В момента продават новите автомобили на безумно високи цени и го оправдават с това, че имат повече ненужни екстри отколкото в миналото. А понякога производствените им разходи са даже по-ниски защото оптимизират материалите навсякъде където могат.