fallback

Как да проверите дали гумите ви отговарят на изискванията за зимата?

Не е нужно да посещавате сервиз или да притежавате специално оборудване

От началото на тази седмица полицията в страната започна операция "Зима", основната задача на която е да проверява дали колата е подготвена за зимния сезон. Най-интензивно полицаите проверяват гумите. До 15 ноември глоби няма да се налагат, но след това всеки водач с гуми, които не отговарят на изискванията ще бъде глобяван с 50 лв.

Записаното в Закона за движение по пътищата е абсурдно, защото там не се предвижда поставянето на т.нар. зимни гуми. Единственото изискване е грайферът на гумата (независимо каква е тя) да е по-дълбок от четири милиметра. Ако се чудите дали гумите на вашия автомобил отговарят на това изискване, можете много лесно да ги проверите, при това без специални уреди и инструменти.

Необходима ви е единствено монета от два лева. Въпросната монета се поставя във вдлъбнатата част на протектора и ако сребърният външен ръб на монетата остава видим над горната част на протектора, то мислете за смяна на гумите, защото глобата от 50 лв. не ви мърда.

Съвсем друг е въпросът, че родните полицаи трябва да проверяват дали гумата е зимна, както и дали DOT-ът ѝ показва, че тя не е прекалено стара - все неща, далеч по-важни отколкото изискуемите 4 мм дълбочина на протектора.

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Абе какви 4 мм говорите това си е изтъркана гума която става само за резервна гума .нито на дъжд държи нито на сняг.
  • #16
    Zaxio ( преди 3 години )
    Ама и ти си пишеш закона както ти изнася. Това е за грайфера през летния сезон. Зимни гуми с дълбочина на грайфера 1.6 мм няма. Маркерите са на 3 милиметра стигнеш ли ги трябва да смениш гумата независимо дали е зимна.
  • #15
    Све ( преди 3 години )
    Ама как коментирате закона като дявола евангелието. Там ясно е записано че че трябва да сте със зимни гуми или други с минимум 4 мм дълбочина на протектора. За зимните гуми важи дълбочина на протектора записана в закона или 1,6 мм
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Ей, преди грайфера го мерихме с левче, сега с 2... бааxти инфлацията..
  • #13
    Реално обективен ( преди 3 години )
    Какво значи ДОТ-ът? Ще напишат в закона, че 5 годишни гуми не могат да се карат ли? За 5 години едни гуми се карат 2,5 години, защото се заменят с летни за другите 6 месеца. Освен това има значение начинът на съхранение и изминатите километри. Гумите могат да са ефективни и добри и на 10 години при правилно експлоатиране. А ако искат да въведат и показател дали колата е 4х4, защото такива кола може с "по-износени" гуми да се движи.
  • #12
    онЗи ( преди 3 години )
    важното е къде полицая мери гумата в средата в края!?
  • #11
    Цирк ( преди 3 години )
    Какви зимни гуми да сложа, ноември месец температура 20
  • #10
    Xa ( преди 3 години )
    През зимата с чисто нови летни гуми съм нямал никакъв проблем. На сухо,мокро и утъпкан сняг. На лед няма гума която да се справи освен ако не е с шипове. Не разбирам мазохизма и парвенющината да се трошат пари пролет и лято за смяна и т.н. Но аз ги разбирам хората имал дал и аз се пидхлъзвам та давам за масло 100 лева като такова за 30 лева ще свърши работа. Ако не ходиш всеки уикенд до някой зимен глокорт тогава едни всесезонни са идеалния избор.
  • #9
    v1per ( преди 3 години )
    Като чета коментарите, разбирам защо зимата като паднат температурите под 0 има толкова много произшествия. Зимната гума е да предпази вашия живот или на този който кара срещу вас, при ниски температури, заледени и хлъзгави участъци. Ясно е че през повечето време можете да карате летните гуми през зимата.
  • #8
    по полека ( преди 3 години )
    Последното ви изречение от тази статия тотално противоречи на съветите ви зимни гуми да не се карат при температури над 7 градуса, защото се износват бързо. За зимна гума нека гледат, когато шофираш в зимни условия - сняг, лед, а това не става винаги на 15ти ноември.
fallback
Последни